شناسهٔ خبر: 22921757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران:

روابط عمومی ها برای گریز از روزمرگی در وظایف خود بازنگری کنند

تهران- ایرنا- دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با تاکید بر اینکه باید خلاقیت، نوآوری و تمایز در اقدامات روابط عمومی‌ به کار گرفته شود، افزود: روابط عمومی ها به عنوان هنر هشتم برای نجات از روزمرگی و کسب جایگاه اصلی، باید در وظایف، ساختارها و فرایندهای خود بازنگری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهدی باقریان روز یکشنبه در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با بیان اینکه باید از روزمرگی فاصله بگیریم و در وظایف روابط عمومی‌‌ها بازاندیشی کنیم، افزود: باید خلاقیت و نوآوری را محور و مرکز برنامه‌‌‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: موسسه کارگزار روابط عمومی به عنوان یک عضو جامعه روابط عمومی نمی‌تواند نسبت به این موضوع مهم بی‌تفاوت باشد و به همین دلیل و برای کمک به درک این فرآیند، موضوع کنفرانس چهاردهم به «خلاقیت، نوآوری و تمایز» اختصاص داده شد. ضمن اینکه همان طور که همه می‌دانیم اگر خلاقیت و نوآوری وجود نداشته باشد حتی زندگی فردی و شخصی ما کسالت آور می‌شود.
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران تصریح کرد: باید سعی کنیم از امور تکراری کمی فاصله بگیریم و با ابتکار عمل زندگی را بهینه تر کنیم. حتی در طبخ غذا و نوع لباس پوشیدن و یا هر چیز دیگر که به زندگی فردی ما مربوط می‌شود ممکن است تغییری ایجاد کنیم و از رویه‌های معمول فاصله بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: در زندگی سازمانی هم قاعدتا از چنین قاعده‌ای پیروی می‌کنیم. خلاقیت همان جایگاهی که در زندگی فردی دارد با یک تفاوت اندک در زندگی سازمانی دارد.
باقریان اظهار داشت: در واقع اگر سازمان‌ها و شرکت‌ها بخواهند به حیات خود ادامه دهند چاره‌ای ندارند جز این که فراگردهای خلاقیت را در موسسات تقویت کنند و به موازات آن به اصلاح سیستم‌ها و فرایندها هم بپردازند.
وی گفت: برای ما شاغلان روابط عمومی موضوع خلاقیت یک موضوع کلیدی و حیاتی است. در واقع به همه بخش‌های روابط عمومی باید نیروی خلاقیت تزریق شود و با استفاده از فراگردهای خلاقیت در روابط عمومی انقلاب ایجاد کرد.
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران افزود: برای اینکه بتوانیم هنر هشتم را از روزمرگی نجات بدهیم و روابط عمومی به جایگاه حرفه‌ای خود برسد یک راه این است که یک بازنگری کامل در وظایف و بخش‌های مختلف روابط عمومی داشته باشیم هم در ساختارها و هم در فرایندها. خوشبختانه در این زمینه سه جلد کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شده که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
وی گفت: متاسفانه رفتارهای ما شبیه یک مهره مارپله است. وقتی به سر مار می‌رسیم دوباره به دم مار سقوط می‌کنیم. و معنی آن این است که همیشه در یک دایره بسته در حال در جا زدن هستیم.
باقریان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم خود را از این وضعیت نجات بدهیم باید نوآوری را در کوچکترین برنامه‌ها و فعالیت‌های خود دخالت دهیم تا تاثیرگذاری کارهایی که انجام می‌دهیم و پیام‌هایی که طراحی و مخابره می‌کنیم بالا و بالاتر برود و اگر می‌خواهیم تبلیغاتی داشته باشیم، سعی کنیم خلاقانه‌تر باشد. لذا اگر می‌خواهیم فعالیت‌های ما تاثیرگذار شود باید وجه تمایز کار خود را پیدا کنیم.
وی گفت: پیامی که روابط عمومی‌ها طراحی می‌کنند، خدماتی که ارائه می‌دهند، برنامه یا کارزاری که اجرا می‌کنند باید بگونه‌ای باشد که حمایت و نظر مردم را جلب کنند و اگر چنین کاری کردند به هدف موردنظر دست پیدا کرده‌اند.


دبیرکل بین‌المللی روابط عمومی ایران تصریح کرد: معتقدم «نقطه عطف»، هدف غایی همه فعالیت‌های روابط عمومی است و نتایج مطالعات هم نشان می‌دهد که خلاقیت، نوآوری و تمایزی که منجر به «نقطه عطف» می‌شود یک عنصر مهم در فرایند برنامه‌ریزی و کاری روابط عمومی است بنابراین سازمان‌هایی که به مردم خدمت ارائه می‌دهند باید روابط عمومی خلاقی داشته باشند و ایجاد روابط عمومی خلاق به مدیر خلاق هم نیاز دارد.
باقریان گفت: باید تمامی فعالیت‌های روابط عمومی‌ها به گونه‌ای باشد که اگر زمانی آن کار متوقف شد مردم نبود آن را متوجه بشوندف پس باید کاری کنیم که کارهای ما به عنوان یک «میراث» ارزشمند برای مخاطبان و مشتریان ما تلقی شود همان چیزی که ما نامش را «نقطه عطف» گذاشتیم.
وی در پایان گفت: روابط عمومی بیش از هر زمان و عرصه دیگری نیازمند و تشنه خلاقیت و نوآوری است به همین دلیل شاغلان روابط عمومی باید زمان زیادی را به خلاقیت اختصاص دهند.
چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع خلاقیت، نوآوری و تمایز در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما درحال برگزاری است.
مباحث این کنفرانس در محورهای اصلی پذیرش و تطبیق حرفه‌ای با تاکید بر اصول تمایز، خلاقیت و نوآوری، راهبردهای توسعه‌ای و حرفه‌ای خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی، استراتژی، برنامه‌ریزی و ارزش‌آفرینی در روابط عمومی خلاق و نو آور، ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری نوآوری و خلاقیت در اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی، منابع انسانی، فرهنگ سازمانی و روابط عمومی نوآور و خلاق، توصیف و تحلیل وضعیت موجود نوآوری و خلاقیت در روابط عمومی، تحلیل نقش سازمان‌ها و موسسات غیردولتی در ارتقای فعالیت‌ها، سطح دانش و بینش اخلاقی کارگزاران روابط عمومی خلاق و نوآور، تحلیل نقش فناوری‌های نوین در توسعه فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه در حوزه روابط عمومی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی کارگزاران روابط عمومی خلاق و نوآور، راهکارهای مدیریت نوآوری و خلاقیت در روابط عمومی ارائه می شود.
فراهنگ ** 1355 ** عکس و خبر: علی اکبرقزوینیان * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*