شناسهٔ خبر: 22915071 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ثبت تصاویر تنها با حرکت دست

برای همه ما پیش آمده است که قصد داشته ایم لحظه ای را به صورت عکس یا فیلم ثبت کنیم اما یا تلفن همراه و عکاسی در دسترس نبوده یا اینکه در صورت مجهز بودن تا به خود آمده ایم به نوعی آن لحظه دیدنی را برای ثبت کنیم از دست داده ایم. اما نگران نباشید چرا که فناوری این مشکل را به راحتی حل کرده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /اخیرا برای رفع این مشکل یک شرکت ایتالیایی دوربین مچی را طراحی و ساخته است که Cleep نام دارد و می توان با بستن آن به مچ دست ، تنها آن را تا قفسه سینه بالا آورد و با یکبار فشردن دکمه آن عکس گرفت و با دو بار فشردن دکمه، فیلم حداقل 9 ثانیه ای گرفت.

به گفته سازندگان این دستگاه، نه تنها  دوربین بلکه ردیاب تناسب اندام نیز است و به عبارتی با تهیه آن با یک تیر دو نشان زده اید. این ردیاب تناسب اندام که در آن دوربینی با 13 مگاپیکسل  و 150 درجه زاویه جاسازی شده است دارای کیفیت و رزلوشن بالایی است. البته  این مچ بند دارای کارت حافظه و اپلیکیشن نیز  است  و می توان عکس ها و فیلم ها را در آن ذخیره و از طریق بلوتوث به تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و IOS منتقل کرد

همانطور که گفته شد این مچ بند تنها یک دوربین نیست، بلکه تناسب اندام را نیز ردیابی می کند. یعنی می تواند گام های کاربر را بشمارد. کلیومترهای سفر را نشان دهد. کالری سوخته شده را به نمایش بگذارد. دارای علائم هشداردهنده به صورت نور، صدا و ویبره است. اگر کاربر پیامی داشت می تواند متوجه آن شود. حتی می توان عکس ها و فیلم ها را با دیگران به اشتراک گذاشت.

این دوربین  و در عین حال مچ بند تناسب اندم که داری میکروفون بوده و ضد آب نیز است در حال حاضر  با قیمت 150 دلار در سایت کیک استارتر پیش فروش می شود و قرار است در جولای 2018 وارد بازار جهانی شود.

 

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما