شناسهٔ خبر: 22913405 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افشاردوست: اشتباهات داوری دیدار جنجالی ارومیه و پیکان غیر قابل انکار است/ دیدارسایپا و شهرداری ارومیه باید برگزار می شد

تهران-ایرنا- «محمود افشاردوست» دبیر کل فدراسیون والیبال تاکید کرد: اشتباهات داوری در دیدار جنجالی شهرداری ارومیه و پیکان غیر قابل انکار بود و به طور حتم پس از ارائه گزارش کمیته داوران در این باره، کمیته انضباطی آرای تشکیل جلسه خواهد داد و دراین باره صدور رای خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

افشاردوست با اشاره به اینکه هیات رییسه فدراسیون والیبال امروز (شنبه) به منظور بررسی و رسیدگی به موضوع آن دیدار جنجالی تشکیل جلسه داد به خبرنگاذ ایرنا گفت: اتفاق بدی در آن دیدار افتاد که باید در جریان بازی از وقوع آن جلوگیری و به آن رسیدگی می شد، متاسفانه در موعد مقرر به این موضوع توجه و رسیدگی نشد.
وی افزود: اعضای هیات رییسه ضمن حمایت از صدور آرای کمیته انضباطی علیه تیم شهرداری ارومیه، بر این باورند چنانچه باشگاه شهرداری ارومیه نسبت به آرا کمیته انضباطی اعتراضی داشتند باید آن را به صورت کتبی به فدراسیون اعلام می کردند تا به آن رسیدگی شود.
دبیر کل فدراسیون والیبال با بیان اینکه این روال عادی در فدراسیون والیبال است، اظهار داشت: مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه پیش ازگرفتن هر گونه تصمیم احساسی باید اعتراض خود را طبق قانون به کمیته استیناف فدراسیون اعلام می کردند که به طور حتم به آن دراین کمیته رسیدگی و توجه می شد.
افشاردوست در پاسخ به این سئوال که آیا هیات رییسه درجلسه امروز خود نسبت به بازی دومی که شهرداری ارومیه به نشانه اعتراض در آن حاضر نشد نیز تصمیم گیری کردند، نیز گفت: خیر در جلسه امروز هیات رییسه تنها در خصوص بازی اول این تیم گفت وگو و مباحث مربوط به آن بررسی شد.
به گفته وی، هیات رییسه در جلسه بعدی خود به این موضوع نیز رسیدگی خواهد کرد، البته از آنجا که کمیته انضباطی دوشنبه ها تشکیل می شود و هنوز دراین باره جلسه ای تشکیل و نظر این کمیته اعلام نشده است، درست هم نبود که هیات رییسه در این باره اظهار نظر می کرد.
تیم شهرداری ارومیه چهارشنبه هفته گذشته پس از ورود به زمین و سوت اعلام بازی از سوی داور، زمین را ترک و مقابل تیم سایپا بازی نکرد.
دبیر کل فدراسیون والیبال در پاسخ به سئوال دیگری مبنی براینکه چه شخص و گروهی مقصر اصلی حوادث جنجالی دیدار تیم های شهرداری ارومیه و پیکان می باشند، عنوان کرد: اتفاقات عجیب و غریب در این دیدار از گیم دوم شروع شد و بر این باوریم که ناظر و داور بازی باید بازی را قطع و به زمان دیگری موکول می کردند.
وی با بیان اینکه به طور حتم با مقصران این حادثه برخورد قانونی خواهد شد، تصریح کرد: داوران و ناظران به درستی نتوانستند بازی و حواشی آن را مدیریت کنند و معتقدیم دراین باره قصور و کوتاهی صورت گرفته است.
به اعتقاد وی چنانچه داوران و ناظر بازی به موقع به این موضوع که از ست دوم شروع شد ورود می کردند، این اتفاقات نمی افتاد و حق به حق دار می رسید اما این اتفاق نیفتاد و مشکل درست شد.
دبیر کل فدراسیون والیبال در پاسخ به این سئوال که آیا برای رسیدگی به اشتباهات داوران و ناظران این بازی، کمیته انضباطی فدراسیون تشکیل جلسه خواهد داد، اظهار داشت: به طورحتم این جلسه تشکیل خواهد شد، اما پیش از آن منتظر اعلام رای کمیته داوران دراین خصوص هستیم.
وی در پاسخ به این سئوال که چه جرائمی برای متخلفان داوری و ناظران درنظرخواهید گرفت،تصریح کرد: جرائم طبق اساسنامه فدراسیون جهانی خواهد بود که در این مورد خاص محرومیت چند جلسه ای در انتظار داوران و ناظران این بازی خواهد بود.
به گفته وی از آنجا که نتیجه بازی به هیچ وجه بر نمی گردد، مسئولان تیم شهرداری ارومیه نباید انتظار داشته باشند که این دیدار تکرار و یا نتیجه آن لغو شود، تیم آنان به هر صورت بایستی در دیدار مقابل سایپا بازی می کرد.
تیم شهرداری ارومیه در هفته دهم رقابت های لیگ برتر والیبال میزبان تیم پیکان بود، این دیدار درحالی در ست دوم پی گیری می شد که بازی از روال عادی خارج شده و شرایط طبیعی نداشته است.
روند غیر طبیعی و انجام خطاها همچنان تکرار و به صورت مرتب خطا صورت می گرفت که متاسفانه این مسایل از دید مسئولان برگزارکننده دور ماند.
اما اوج بحران در گیم چهارم بود. در حالیکه این بازی در گیم چهارم در جریان بود، یکی از تیم ها خطای هفت نفره و ارنج را انجام می دهد که این خطا باز هم از دید داوران و ناظران پنهان مانده و در حالی که بازی نبایستی شروع می شد، داور به اشتباه دستور به شروع رالی (بازی) داد که داور دوم پس از متوجه شدن اشتباه اعلام خطا کرد که دیگر کار از کار گذشته بوده است.
مجموع اشتباهات این بازی در حالی به گیم پنجم کشیده می شود که دو تیم از نظر روحی و روانی شرایط خوبی را تجربه نمی کردند و دراین گیم کادر فنی و بازیکنان تیم شهرداری ارومیه به یک باره تصمیم می گیرند بازی را ادامه ندهند و از زمین بازی خارج شدند.
کمیته انضباطی فدراسیون والیبال دوشنبه هفته گذشته در این خصوص تشکیل جلسه داد و تیم پیکان را 3 برصفر برنده این بازی اعلام کرد.
مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه که انتظار صدور این رای از سوی کمیته انضباطی را نداشتند، در اعتراض به این موضوع، در دیدار هفته یازدهم مقابل تیم سایپا درحالی بازی نکردند که در زمین حاضر بوده و پس از اعلام شروع بازی زمین را ترک کردند و به خانه بازگشتند.
ورزشی.**9144**1368
خبرنگار:سعید قهرمانی** انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما