شناسهٔ خبر: 22911889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله جنتی:آمریکا در همه‏ جنایاتی که امروز در فلسطین اتفاق می‏افتد شریک جرم است

تهران - ایرنا - رییس مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای، با محکومیت اقدام آمریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: آمریکا و استکبار جهانی در همه‏ جنایاتی که امروز در فلسطین اتفاق می‏افتد شریک جرم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مجلس خبرگان رهبری، در بخشی از بیانیه آیت الله احمد جنتی آمده است: اقدام تحریک آمیز و نابخردانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی و اعلام انتقال سفارتخانه ایالات متحده از تل آویو به قدس شریف، فتنه ای جدید و نشانگر عمق کینه دشمنان علیه اسلام و مسلمین و تضییع حقوق مردم مظلوم فلسطین است.
وی در این بیانیه افزود: این توطئه و تلاش پلید استکبار علاوه بر نقض صریح قطعنامه های بین المللی، حکایت از نقشه های شوم سردمداران کاخ سفید و رژیم جعلی اسرائیل پس از شکست گروه تکفیری داعش و عدم تحقق برنامه های آنان در به آشوب کشاندن خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه دارد.
رییس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بی تردید شیطان بزرگ، امروز با این اقدام ابلهانه به زعم خود به دنبال تثبیت جایگاه متزلزل غده سرطانی اسرائیل است اما در واقع، گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی برداشت و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین نمود « وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ ».
آیت الله جنتی در این بیانیه با تاکید براینکه قدس، قبله اول مسلمانان، پاره تن اسلام است، تصریح کرد: غده سرطانی اسرائیل را تنها از طریق انتفاضه و مبارزات مردمی می‏توان ریشه‏کن ساخت.
وی از سازمان های بین المللی، سران کشورهای اسلامی و تمام وجدانهای بیدار خواست به سهم خود در محکومیت این عمل کینه ورزانه رئیس جمهور آمریکا اقدام کنند.
رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان این بیانیه اعلام کرد: آمریکا و استکبار جهانی در همه‏ جنایاتی که امروز در فلسطین اتفاق می‏افتد شریک جرم است و امت اسلامی و آزادیخواهان جهان این گونه اقدامات را فراموش نخواهند کرد و در آینده ای نه چندان دور باحول و قوه الهی و با تمسک به آرمانهای امام راحل(ره) و پیروی از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری به صورت متحد مقابل مستکبرین، خواهند ایستاد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه (6 دسامبر برابر با 15 آذرماه) در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
این در حالیست که شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**
انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*

نظر شما