شناسهٔ خبر: 22911788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عسكری‌فرد:

زكات، عامل وحدت و برقراری عدالت اجتماعی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوانات تأكید كرد كه زکات یکی از مولفه‌های وحدت و همدلی در برقراری عدالت اجتماعی در یک جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام قاسم عسکری‌فرد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوانات در جلسه شورای زکات این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، گفت: پرداخت زکات باعث توزیع عادلانه ثروت در جامعه می‌شود، که می‌تواند ثروت‌های موجود راتعدیل کرده و نوعی تعادل در زندگی اجتماعی ایجاد کند.
وی افزود: قرآن کریم زکات را واجب شرعی عنوان کرده است و وقتی این امر مطرح می‌شود، از تمامی مردم نیز انتظار می رود که به این فریضه الهی عمل کنند تا رافت و محبت در جامعه اسلامی محقق شود.
عسکری‌فرد بیان کرد: تزکیه نفس به‌عنوان مهم‌ترین حکمت و فایده پرداخت زکات به شمار می‌رود که در تمامی ابعاد زندگی انسان اثر خود را خواهد گذاشت.
وی یاد آورشد: اگر به دنبال از بین رفتن افراط گرایی هستیم باید تزکیه نفس را در بین صاحبان ایده و تفکر گسترش دهیم و بدانیم که پرداخت زکات موجب وحدت قلوب امت اسلامی خواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوانات با بیان اینکه یکی از عوامل وحدت، عدالت اجتماعی است، گفت: زکات یکی از مولفه‌های وحدت و همدلی در برقراری عدالت اجتماعی در یک جامعه است.
عسکری‌فرد بیان كرد: یکی از آثار ارزشمند پرداخت زکات حاکم شدن عدالت اجتماعی در جامعه است در چنین شرایط اتحاد درون نظام تقویت خواهد شد.

نظر شما