شناسهٔ خبر: 22908556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شناسایی ۲۸۴ پروژه جهت واگذاری به بخش خصوصی در استان همدان

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان گفت: ۲۸۴ پروژه جهت واگذاری به بخش خصوصی توسط دستگاه‌های بزرگ همدان شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، سید اسکندر صیدایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان، امروز (18 آذر) در شورای برنامه‌ریزی استان همدان اظهار کرد: 284 پروژه جهت واگذاری به بخش خصوصی توسط دستگاه‌های بزرگ همدان شناسایی شده که روند مراحل قانونی واگذاری 137 مورد آن انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 122 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده، افزود: از این میزان 81 پروژه آن اجاره‌ای و همچنین 11 پروژه جدید در همدان واگذار شده است.

 

وی، بودجه کل کشور در سال 97 را 346 هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: بخشی از درآمد کشور از فروش 2/5 میلیون بشکه نفت به قیمت 55 دلار و بخشی از مالیات تأمین می‌شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان در خصوص حذف یارانه نیز اظهار کرد: دولت در نظر دارد یارانه مشاغل پردرآمد را حذف کند و تنها کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، زنان سرپرست خانوار و افرادی که درآمد متوسطی دارند یارانه تعلق قرار بگیرد.

 

صیدایی خاطرنشان کرد: زمانی که یارانه های افراد مذکور حذف شود حدود 19 هزار میلیارد تومان در این قسمت صرفه‌جویی می شود و دولت بخشی از پایه اعتباری بودجه 97 را بر روی این موضوع قرار داده است.

 

وی گفت: در چند روز آینده وضعیت اعتباری استان‌ها ابلاغ می‌شود به طوری که دستگاه‌هایی چون آموزش و پرورش، بنیاد شهید، زندان‌ها و فنی و حرفه‌ای در سال 97 وضعیت آن ها استانی می‌شود و منابع آن ها به منابع استانی افزوده می‌شود.

 

نظر شما