شناسهٔ خبر: 22908355 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رییس کمیسیون عمران مجلس:

برای ایمن‌سازی مدارس نیازمند اختصاص اعتبار هستیم

تهران (پانا) - رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه‌های آموزشی قدیمی و در حال احداث و نوساز جهرم گفت: به دنبال تدوین آیین‌نامه‌ها و احکام ویژه برای تامین هزینه لازم برای اجرای طرح بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس هستیم .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدرضا رضایی در بازدید ازپروژهای آموزشی قدیمی و در حال احداث و نوساز جهرم، که به همراه مدیر کل نوسازی مدارس مدارس و فرماندار این شهرستان انجام گرفت، اظهار داشت: مدرسه جایگاه تربیت آینده سازان کشور بوده و باید هنگام بروز اتفاق وخطر جان آن ها را حفظ کند که این مهم فقط با ساخت مدارس مقاوم و مستحکم که در گرو تخصیص اعتبار عمرانی است، عملی بوده که از این حیث در مجلس به دنبال تدوین آیین نامه ها و احکام ویژه برای تامین هزینه لازم برای اجرای  طرح بازسازی و مقاوم سازی مدارس هستیم .

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، بیمارستان ها ،مدارس و مراکز عمومی را از مراکز حساسیت دار که بیشترین  مقاومت را باید هنگام بروز زلزله و دیگر حوادث داشته باشند ذکر کرد و افزود : زلزله کرمانشاه زنگ خطر را برای ما بصدا در آورد که اگراین حادثه در روز رخ می داد، جان فرزندان عزیزما به خطر می افتد و از این جهت، تامین اعتبار ویژه برای ایمن سازی مدارس همواره در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.


موصلی مدیر کل نوسازی مدارس هم با اشاره به تخریب حدود ۸۰ فضای آموزشی قدیمی در زلزله کرمانشاه گفت : این خطر همه مناطق کشور را مدام تهدید می کند ، که نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب و تعیین اعتبار برای مستحکم سازی مدارس غیر ایمن بسیار مهم و حیاتی است که امیدواریم  نمایندگان پرتلاش در خانه ملت این امر را محقق سازند تا  زمینه باسازی و مقاوم سازی حدود ۱۰ هزار کلاس درس در فارس  نیز زودتر فراهم‌ شود.


مدیرکل نوسازی مدارس جهرم نیز خاطرنشان کرد: درجهرم بیش از ۵ پروژه دولتی در حال ساخت  که با تخصیص اعتبار لازم می توان آین تعداد را به سه برابر افزایش داد تا همه مدارس شهرستان در یک نوبت آموزشی فعالیت داشته باشند و در این بازدید  نیز، آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید منصور محبوبی با یازده میلیارد ریال اعتبار ملی به بهره برداری رسید که با ظرفیت پذیرش ۴۰۰دانش آموز ، بخشی از تگناهای این حوزه‌ آموزشی را که بیش از ۳۲ هزار و۵۰۰دانش آموز را دارد مرتفع خواهد کرد.