شناسهٔ خبر: 22908173 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آناج گزارش می‌دهد؛

بهترین نیم‌فصل گسترش فولاد با حکم فیفا!

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز به واسطه امتیازاتی که با حکم فیفا از تیم پدیده مشهد کسر شد، بهترین رتبه تاریخ خود در پایان نیم‌فصل‌های لیگ برتر را تجربه کرد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: تیم فوتبال گسترش فولاد در لیگ هفدهم علیرغم اینکه شروع بسیار ناامیدکننده‌ای داشت و فصل را با شکست‌های سنگین آغاز کرد اما با تغییراتی که در میانه راه در کادر فنی این تیم به وقوع پیوست با حضور فیروز کریمی جان گرفته و فرجام خوشی در نیم‌فصل داشت به طوری که توانست با رده هشتمی یعنی بهترین عنوان تاریخ خود در نیم‌فصل‌های لیگ برتر به استقبال دور برگشت برود.

گسترشی‌ها البته این جایگاه را مدیون حکم فیفا و کسر 6 امتیاز از تیم پدیده هستند چراکه پیش از این اتفاق آنها در مکان نهم قرار داشتند و این درحالی است که آبی و زرد پوشان فوتبال تبریز با قرار گرفتن در این رده با بهترین رتبه خود در پایان نیم‌فصل‌های نخست که در دوره گذشته لیگ برتر (لیگ شانزدهم) با فراز کمالوند بدست آمده بود، برابری کرده بودند.

نماینده فوتبال آذربایجان در دور رفت لیگ هفدهم عملکرد 6 پیروزی، 2 تساوی و 7 باخت را در کارنامه خود به ثبت رساند که در این بین لوکا بوناچیچ در 8 بازی ابتدایی هدایت گسترش فولاد را برعهده داشت که 2 پیروزی، یک تساوی و 5 شکست حاصل کار این مربی کروات بود و در 7 دیدار بعدی فیروز کریمی در راس کادر فنی این تیم قرار گرفت که موفق شد آمار قابل توجه 4 پیروزی، یک تساوی و 2 شکست را رقم بزند تا به قول پرمخاطب‌ترین سایت ورزشی کشورمان انقلابی در تیم تبریزی انجام داده باشد.

از سویی، آبی‌های تبریز که پنجمین حضورشان را در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال سپری می‌کنند، به لحاظ امتیازی دومین کارنامه درخشان خود در اتمام دور رفت این مسابقات را ثبت کردند. آنها در لیگ پانزدهم با فراز کمالوند در همین مقطع از فصل صاحب 21 امتیاز بودند که این رکورد همچنان به قوت خود باقی است. نکته جالب اینکه عملکرد امتیازی گسترش فولاد تا به اینجای لیگ هفدهم به صورت مشترک با تیم فصل گذشته فراز کمالوند رتبه دوم را در اختیار دارد و در واقع اگر 6 امتیاز از تیم پدیده کسر نمی‌شد، تیم تبریزی با 20 امتیاز و کسب مقام نهمی، امتیاز و جایگاه فصل قبل خود در نیم‌فصل را تکرار کرده بود.

آمار و عملکرد گسترش فولاد در پایان نیم فصل‌های نخست لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

* دوره سیزدهم لیگ برتر فوتبال:
- رتبه در پایان نیم‌فصل: دهم با 17 امتیاز
- عملکرد: 4 برد، 5 مساوی و 6 باخت
- سرمربی: رسول خطیبی

* دوره چهاردهم لیگ برتر فوتبال:
- رتبه در نیم‌فصل: چهاردهم با 15 امتیاز
- عملکرد: 3 برد، 6 مساوی و 6 باخت
- سرمربی: (تارتار: 11 بازی - کمالوند: 4 بازی) 

* دوره پانزدهم لیگ برتر فوتبال:
- رتبه در نیم‌فصل: دهم با 21 امتیاز
- عملکرد: 5 برد، 6 مساوی و 4 باخت
- سرمربی: فراز کمالوند

* دوره شانزدهم لیگ برتر فوتبال:
- رتبه در نیم‌فصل: نهم با 20 امتیاز
- عملکرد: 4 برد، 8 مساوی و 3 باخت
- سرمربی: فراز کمالوند

* دوره هفدهم لیگ برتر فوتبال:
- رتبه در نیم‌فصل: هشتم با 20 امتیاز
- عملکرد: 6 برد، 2 مساوی و 7 باخت
- سرمربی: (لوکا بوناچیچ: 8 بازی - فیروز کریمی: 7 بازی)
 

نظر شما