شناسهٔ خبر: 22907018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بهره‌مندی ۱۰ هزار مددجوی همدانی از دوره‌های فنی و حرفه‌ای

گروه اجتماعی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان عنوان کرد: هزار و ۶۹۴ نفر از مددجویان استان همدان بر اساس توافق‌نامه کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای در سال جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

صاحب‌خبر -

شهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: هفت هزار و 837 مددجو تحت حمایت در استان با هزینه‌ای بیش از 454 میلیون تومان در هفت‌ماهه نخست سال جاری از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به‌صورت رایگان بهره‌مند شده اند.
وی با بیان اینکه از رویکردهای مهم کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی مددجویان است افزود : مهم‌ترین راهکار توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت ایجاد اشتغال برای آن‌ها است.
عابدی با اشاره به اینکه در هفت‌ماهه نخست سال گذشته برای تعداد پنج هزار و 996 مددجو با اعتباری بالغ بر 42 میلیون تومان دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای برگزار شد، گفت: بر اساس توافق‌نامه کمیته امداد و سازمان فنی‌وحرفه‌ای در سال جاری 10هزار و 694 مددجوی تحت حمایت از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند خواهند شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان عنوان کرد: دانش فنی و مهارت حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اشتغال کمیته امداد است و باید ارائه آموزش پایدارسازی شغلی مددجویان کارآفرین، تداوم یابد.
وی یادآور شد: استعداد سنجی مددجویان، اعطای تسهیلات بانکی، ارائه آموزش‌های تخصصی و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت است.
عابدی ادامه داد: در هفت‌ماهه نخست امسال بیش از 29 هزار و 21 نظارت فنی و تخصصی از طرح‌های اجراشده حوزه اشتغال و خودکفایی استان توسط ناظران فنی و کارشناسان و مدیران مربوطه انجام‌شده است.

نظر شما