شناسهٔ خبر: 22905021 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج‌فارس (PGPICC) ارائه می‌دهد

چکیده‌ای از گزارش فروش هفتگی محصولات هلدینگ خلیج‌فارس در بورس کالای ایران (هفته منتهی به ۱۳۹۶/۹/۱۴)

صاحب‌خبر -

گروه بورس و پتروشیمی: در هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه سال ۱۳۹۶، میزان ۱۱۳،۱۳۵ تن محصولات پلیمری و شیمیایی در بورس کالای ایران در تالار اصلی عرضه گردید که از این میزان عرضه ۷۹،۱۴۵ تن به فروش رفته است. سهم شرکت‌های زیر مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از کل عرضه محصولات ۴۲،۹۵۵ تن (۳۸ درصد)‌ و سهم از فروش محصولات ۳۲،۳۹۰ تن (۴۱ درصد) می‌باشد.

همچنین ارزش معاملات هلدینگ خلیج‌فارس  ۱،۳۱۲،۹۹۱،۵۵۴ هزار ریال می‌باشد. در هفته دوم آذر ماه ۱۳۹۶، حجم عرضه‌ها نسبت به هفته گذشته افزایشی ۸۸۰۰ تنی را تجربه کرد، حجم عرضه‌ها در سطح نسبتا مناسبی قرار دارد. در هفته مذکور حجم معاملات افزایش قابل توجه ۱۰۰۰۰ تنی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد، این در حالی است که در هفته گذشته نیز حجم معاملات افزایش بیش از ۴۵۰۰ تن را تجربه کرده بود تا در مجموع دو هفته همچنان افزایشی نزدیک به ۱۴۵۰۰ تنی تجربه شده باشد. حجم تقاضا افزایش بیش از ۹۸۰۰ هزار تنی داشت، این در حالی است، که در هفته گذشته نیز حجم تقاضا ۱۴۳۰۰ تن افزایش یافته بود، تا در مجموع دو هفته اخیر تقاضا نزدیک به ۲۴ هزار تن افزایش را تجربه کرده باشد. دلیل اصلی این افزایش تقاضا و حجم معاملات را می‌توان در انتظار افزایش قیمت‌ها در هفته‌های آتی جست‌وجو کرد. در کل نزدیک به ۶۵ درصد از محصولات عرضه شده توسط متقاضیان خریداری شد، این در حالی بود، که در هفته گذشته ۵۵ درصد از کل عرضه‌ها خریداری شده بود.
بیشترین افزایش نرخ مربوط به گریدهای پلی استایرن معمولی، انبساطی و مقاوم و به ترتیب با ۱۴۴۴ ریال، ۱۳۲۲ ریال و ۱۲۰۶ ریال افزایش بود SBRها نیز با افزایش بیش از ۱۱۴۴ ریالی در رده بعدی قرار داشتند. کالای PET نساجی نیز با ۸۵۰ ریال افزایش و معادل بیش از دو درصد افزایش از دیگر گریدهای با افزایش بالا بود. کمترین افزایش هم مربوط به گرید‌های سبک فیلم و با ۲۹ ریال و سنگین اکستروژن  PE۸۰/EX۳ با ۳۰ ریال بود. سایر گروه‌های کالایی نیز بین ۱۱۳ ریال تا ۳۷۸ ریال افزایش را تحت تاثیر نرخ دلار تجربه کردند.

jadval-1805.jpg

نظر شما