شناسهٔ خبر: 22904161 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لاوروف خبر داد

آمادگی کره شمالی برای گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی «پیونگ» برای مذاکره مستقیم با واشنگتن خبر داد و گفت که کره شمالی این پیام آمادگی خود را به وزیر امور خارجه آمریکا ابلاغ کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: است که کره شمالی برای گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا آمادگی دارد و این پیام را به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا ابلاغ کرده است.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش کرد که خبرگزاری‌های روسی گزارش کردند که لاوروف در حین سخنرانی در نشستی در «وین» تصریح کرده است که مذاکرات احتمالاً مشروط به «تضمیمن‌های امنیتی است».

لاوروف در ادامه گفت: «ما می‌دانیم که کره شمالی بیشتر از همه خواستار مذاکره با آمریکا درباره تضمین هایی برای امنیت خود می‌باشد. ما آمادگی حمایت از این گفت‌وگو را داریم و ما آمادگی داریم در تسهیل این مذاکرات مشارکت کنیم».

کارشناسان به طور مداوم می‌گویند که پیونگ‌یانگ احتمالاً نیاز به تضمین‌های امنیتی خود را بر پایه رفتار اخیر آمریکا در قبال ایران، قرار دهد.

در ماه اکتبر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که پایبندی ایران به برجام را تأیید نمی‌کند و علیرغم آنکه شواهدی در خصوص پایبندی ایران به برجام وجود داشت، رئیس‌جمهور آمریکا این پایبندی را تأیید نکرد.

دیدار بین لاوروف و تیلرسون همان روزی صورت گرفت که سازمان ملل اولین دیدار رسمی خود به کره شمالی را در ظرف ۶ سال انجام داد.

تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن اواخر ماه گذشته بعد از آن تشدید شد که کره شملای یک موشک بالستیک بین قاره‌ای بنام هواسانگ ۱۵ پرتاب کرد که ظاهراً قابلیت رسیدن به ساحل شرقی آمریکا را داشت.

نظر شما