شناسهٔ خبر: 22903153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره قدس

خبرگزاری شبستان: اتحادیه عرب امروز به درخواست فلسطین و اردن نشست فوق العاده ای را درباره قدس برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسکای نیوز، شورای اتحادیه عرب در سطح وزیران امور خارجه امروز(شنبه 18 آذر) نشست فوق العاده ای را به درخواست فلسطین و اردن برای بررسی پیامدهای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیوینستی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برگزار کردند.

در این نشست تحرکات عربی در قبال تغییر در موضعگیری آمریکا که بر جایگاه قدس و جایگاه قانونی و تاریخی آن تاثیر می گذارد، بررسی خواهد شد.

بیانیه ترامپ نقض آشکار قانون بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت مرتبط با آن و توافقنامه ژنو 4 است.

درخواست برگزاری نشست فوق العاده وزیران امور خارجه با استناد به قطعنامه های صادره از شورای اتحادیه عرب در سطح اجلاس سران و وزیران در دوره های متوالی انجام گرفته است.

یک مسئول دیپلماتیک عربی در قاهره اعلام کرد: این نشست عصر امروز(شنبه) برگزار می شود و برگزاری این نشست فوق العاده به درخواست دو دولت فلسطین و اردن است.

درپی بیانیه شب چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موجی از اعتراضات خشم در کشورهای مختلف جهان برگزار شد و فلسطین در راس این اعتراض ها بود؛ به طوری که در نتیجه این اعتراض ها دو نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

همه نهادهای بین المللی و کشورهای جهان از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل این تصمیم آمریکا را محکوم کردند و این اقدام را اقدامی یک جانبه عنوان کردند که پذیرفتنی نیست.

 

 

نظر شما