شناسهٔ خبر: 22902346 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

سامسونگ در بازار موبایل چین جایی ندارد

صاحب‌خبر -

فناوران- در حال حاضر، هوواوی، شیائومی، اوپو و ویوو و نیز اپل به عنوان بزر گ ترین تولیدکنندگان گوشی در چین شناخته می شوند و بیش از ۹۰ درصد سهم این بازار را در اختیار خود دارند.
چین بزر گ ترین و خاص ترین بازار دنیا به شمار می رود. در این کشور، یک سازنده گوشی می تواند بدون آنکه از محدوده مرزهای جغرافیایی خارج شود، در میان برترین سازندگان گوشی موبایل دنیا قرار گیرد. در این کشور پرجمعیت، کسب وکارهای نوپا می توانند به سرعت به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند. البته دستیابی به موفقیت با وجود رقابتی که بین کسب و کارهای نوپا در چین وجود دارد، در زمان کوتاه مشکل تر شده است. اما بر اساس گزارش موسسه کانتار ورلدپنل، ۵ سازنده برتر گوشی هوشمند در چین، جزو کسب و کارهای نوپا به شمار می روند که محبوبیت و تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر شرکت ها دارند.
شرکت های هوواوی، شیائومی، اپل، ویوو و اوپو در کل ۹۱ درصد از سهم بازار چین را در اختیار دارند. این در حالی است که سال گذشته این رقم ۷۹ درصد بوده که در این مدت افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین این موضوع نشان می دهد که با تداوم رشد این شرکت ها، جای شرکت هایی نظیر ZTE، میزو و لنوو در کشور زادگاه شان تنگ می شود. با همه این تفاسیر سامسونگ در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گوشی هوشمند دنیا تقریبا جایگاهی در میان بزرگ تری تولیدکنندگان ندارد و سهم این کمپانی از بازار چین فقط ۲/۲ درصد است که گزارش ها حکایت از آن دارند که این سهم اندک هم به تدریج در حال کاهش است.
آمارها نشان می دهد که عملکرد هرکدام از شرکت های مذکور برای موفقیت در بازار چین با یکدیگر تفاوت دارد. بر این اساس اوپو و ویوو نواحی روستایی چین را در اولویت قرار داده اند و با راه اندازی شبکه ای عظیم از فروشگاه های فیزیکی، محصولات خود را به دست مصرف کنندگانی می رسانند که احتمالا پیش از این هرگز امکان دسترسی به اینترنت نداشته اند. 
شیائومی راهکار متفاوتی دارد؛ این کمپانی از ابتدا فروش اینترنتی را در دستور کار خود قرار داد و این راهکار باعث موفقیت شیائومی در بازار چین شده است. البته به دلیل رشد سریع خرده فروشی های فیزیکی، فروش آن ها به نسبت کاهش یافته است. بزرگ ترین کاری که شیائومی در طول سال گذشته انجام داد، استفاده از فروشگاه های فیزیکی در کنار فروشگاه های اینترنتی بود. در مقابل، هوواوی تمرکز خود را به صورت عمده بر مناطق شهری چین قرار داده و با این راهکار، به یکی از برندهای پیشرو تبدیل شده است. در نهایت، اپل همچنان جایگاه خود را به عنوان یک برند لوکس حفظ کرده است و به نظر می رسد که با عرضه گسترده آیفون ۱۰، گوشی هوشمندی که برای اکثر مصرف کنندگان جوان چینی حکم یک محصول ایده آل را دارد، سهم این شرکت را در طول سه ماهه بعدی افزایش می دهد.

نظر شما