شناسهٔ خبر: 22901968 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن خانواده‌های پاسدار به کار خود پایان داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم خانواده‌های پاسدار با معرفی برگزیدگان به کار خود در جوار حرم رضوی پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های پاسدار شامگاه جمعه، 17 آذر ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم و بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری مدعو، حنانه خلفی، حافظ نوجوان قرآن کریم و از نخبگان قرآنی به تلاوت آیاتی از کتاب الهی پرداخت.

هفتمین دوره مسابقات قرآن کشوری خانواده‌های پاسدار با معرفی برگزیدگان پایان یافت
در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی گفت: قرآن ابتدا به تعلیم و سپس خلقت انسان پرداخته است.
وی ادامه داد: انسان یک خلقت جسم و یک خلقت جان دارد، اگر انسان بخواهد به مقام انسانیت برسد جز در پرتو ارتباط با کلام وحی میسر نیست و به هر میزان انسان از ذات پروردگار رنگ بگیرد به همان میزان از جایگاه انسانی برخوردار می‌شود.

هفتمین دوره مسابقات قرآن کشوری خانواده‌های پاسدار با معرفی برگزیدگان پایان یافت
حجت‌الاسلام رئیسی ابراز کرد: امروز شیاطین و بدخواهان به دنبال آن هستند که خدا و اهل بیت(ع) در لایه‌های زندگی ما کمرنگ شود که نمونه آن راه انداختن کانال‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فاقد محتوای انسانی است.
وی به تدبر در آیات قرآن تاکید کرد و افزود: توجه به مفاهیم قرآن و عمل به آن بسیار مهم است چرا که فهم دقیق وعمل به قرآن؛ نورانیت و سعادت زندگی دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

هفتمین دوره مسابقات قرآن کشوری خانواده‌های پاسدار با معرفی برگزیدگان پایان یافت
رئیسی با بیان اینکه قرآن گره‌گشای مشکلات زندگی انسان معاصر است، نسبت به تلاش در راستای افزایش دادن فضای قرآنی تاکید کرد و افزود: اگر بدعت‌ها و کجی‌ها به زندگی انسان روی آورد، قرآن و توجه به آن رمز نجات از این مشکلات است.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پرچمی که ایران اسلامی برافراشته، پرچم دعوت به قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است و تنها قرآن می‌تواند مدنیت جدیدی را شکل دهد.
وی ادامه داد: فرو ریختن هیمنه دشمن در برابر اسلام، تحقق نوید قرآنی است و امروز ملت‌هایی که تاسی به قرآن دارند بر دشمن فائق آمده‌اند و لذا جامعه‌ای که با قرآن و عترت همراه باشد دارای هیمنه شده و بر تمام ملل تسلط پیدا خواهد کرد.

هفتمین دوره مسابقات قرآن کشوری خانواده‌های پاسدار با معرفی برگزیدگان پایان یافت
گفتنی است، درپایان این مراسم اختتامیه ضمن تجلیل از همسر سیدعلی اصغر حسینی از جانبازان مدافع حرم از 65 برگزیده این دوره از مسابقات در سه بخش همسران، دختران و پسران خانواده‌های پاسدار با اعطای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.
یادآور می‌شود، هفتمین دوره مرحله کشوری مسابقات قرآن خانواده های پاسدار از 15 آذرماه به مدت دو روز در مشهد برگزار شد و 700 متسابق در هفت رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نظر شما