شناسهٔ خبر: 22898830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز سیاست

صاحب‌خبر -

دیگر نمی‌گذاریم قالیباف لابی کند
اعتمادآنلاین نوشت: علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سرنوشت تحقیق و تفحص پیشین از شهرداری تهران گفت: با توجه به لابی‌هایی که تیم شهردار قبلی تهران انجام دادند، فرآیند تحقیق و تفحص تحت‌الشعاع قرار گرفت و این موضوع در رأی نمایندگان تأثیرگذار بود و قاعدتا لابی‌گری در تحقیق و تفحصی که این‌بار مطرح می‌شود، وجود نخواهد داشت. وی درخصوص این‌که آیا قالیباف به‌عنوان یک شخص حقیقی این‌بار نمی‌تواند لابی‌ها را پشت پرده انجام دهد، تصریح کرد: ممکن است تلاش‌هایی را انجام دهند اما گزارش‌هایی که از شهرداری بیرون می‌آید و همچنین گزارش‌های عملکرد شهرداری سابق که مراجع دیگر مورد تأیید قرار دادند، روی رأی نمایندگان تأثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این، انحرافات بودجه‌ای و انحراف از دستورالعمل‌های شورای شهر تهران نیز در رأی نمایندگان تأثیر مثبت خواهد داشت و لابی‌های احتمالی را خنثی می‌کند. این نماینده تهران درخصوص این‌که آیا تخلفات جدیدی در مجمع نمایندگان تهران مطرح شده است، گفت: در مجمع نمایندگان تهران تخلفات شهرداری تهران مطرح نشده اما قرار است که شورای شهر گزارش جدیدی را منتشر کند و درحال حاضر در 7 موضوع شورای شهر درحال بررسی است و آقای رسولی اعلام کردند که گزارش‌اش را ظرف سه‌ماه به اطلاع می‌رسانند. رحیمی خاطرنشان کرد: گزارشی که قرار است شورای شهر تهیه کند، گزارش عملکردی است اعم از دستاوردها و تخلفات و براساس آن گزارش می‌توان اظهارنظر کرد.
اصلاح‌طلبان خراسان‌رضوی:
از احمدی‌نژاد دعوت نکردیم
ایلنا نوشت: پیش از سفر محمود احمدی‌نژاد به خراسان‌رضوی، اطلاعیه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که در ادعایی عجیب «جمعی از اصلاح‌طلبان خراسان بزرگ» به‌عنوان مدعونین احمدی‌نژاد معرفی شده بودند. با این حال بلافاصله گروه‌ها و جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب مشهد این دعوتنامه را تکذیب کردند. در بیانیه جوانان اصلاح‌طلب مشهد آمده است: جریان ورشکسته احمدی‌نژادیم که این روزها از برای حیات دوباره خود در قدرت، دست به هر ریسمان پوسیده‌ای می‌آویزد؛ در تداوم روند بی‌اخلاقی‌های ویژه خود این‌بار با جعل فاحش نام جریان ریشه‌دار اصلاح‌طلبی خراسان را دستاویز دعوت از مردم مشهد جهت عقده‌گشایی‌های خود قرار داده است. رفتاری کودکانه و مضحک که در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر نیز دیده شد و تنها اسباب مطایبه و خنده مردم را فراهم آورد. بدین وسیله اعلام می‌داریم؛ برهمگان پرواضح و مبرهن است که جریان اصلاح‌طلبی هیچ‌گونه سنخیتی با شخص آقای محمود احمدی‌نژاد و حامیانش نداشته و ندارد.
کریمی قدوسی خطاب به احمدی نژاد :
برو زندگی ات را بکن!
نامه‌نیوز نوشت: جواد کریمی‌قدوسی در یک صحبت ویدیویی خطاب به احمدی‎نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد عزیز، برادر، این مردم که به تو رأی دادند، به اسلام رأی دادند. تو باور کردی که به تو رأی دادند. به شخص تو رأی دادند یا به شخصیت احمدی‌نژاد انقلابی، ساده زیست، پرکار و طرفدار گفتمان امام و رهبری؟وی با بیان این‌که «مگر مردم عاشق چشم و ابروی ما هستند، خیر! عاشق خلق و خوی ما هستند»، گفت: این علت سقوط اینهاست. احمدی‌نژاد هم گرفتار این مسأله است. البته گرفتار این مسأله شد. آن دور و وری‌ها به تو فهماندند که بالاتر از اصولگرایی هستی. این می‌شود فرقه. این عضو جبهه پایداری گفت: جمهوری اسلامی یکی از رسالت‌هایش این است که نمی‌گذارد بدعت و فرقه به وجود بیاید. کم‌فرقه در صدر اسلام به وجود نیامد. جمهوری اسلامی تجربه 1400‌سال را دارد. می‌داند این فِرَق چطور به وجود آمدند. می‌داند چطور جلوی فِرَق را بگیرد. جلوی اینها را می‌گیرد و گرفته است. وی ادامه داد: عزیزانی که نگاهشان به احمدی‌نژاد همچنان انقلابی و ارزشی بود و هنوز هم ممکن است برخی‌ها متوجه نباشند، باید به خود بیایند. شما به احمدی‌نژاد رأی دادید که او نعوذبالله بشود ولی فقیه و رهبرتان؟ یا به خادمی رأی دادید که بیاید جاده بسازد، آسفالت کند و سیاست‌های رهبری را پیش ببرد. 8‌سال ریاست‌جمهوری‌اش تمام شد، حکم دادند عضو مجمع تشخیص شوی، حالا برو زندگی‌ات را بکن. اگر لازم بود می‌فرستند دنبالت می‌گویند بیا برو یک کار دیگر هم بکن. کریمی‌قدوسی یادآور شد: چرا با وجود آن‌که منع رهبری آشکار اعلام شده بود که در انتخابات شرکت نکن و خودت نوشتی «من شرکت نمی‌کنم»، باز دوباره می‌آیی ثبت‌نام می‌کنی و بقایی را می‌آوری، این کارها چیست؟
چرا آستان قدس مالیات نمی‎دهد؟
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حجت‎الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس‌رضوی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: دانشجویان باید مراقب آفت‌هایی ازجمله سوءاستفاده جریان‌های سیاسی از آنها باشند که برای کسب قدرت تلاش می‌کنند. مجموعه‌های دانشجویی با تکیه بر علم و دانش حرکت کنند و سطحی‌نگر نباشند. وی گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه رسانه اقدامات مهمی را به انجام رسانیم تا بتوانیم پیام رضوی را به همه منتقل کنیم. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم علیه آستان قدس سخن نمی‌گویند و چند سایت خاص موضوعاتی ازجمله مالیات را مطرح می‌کنند. امام راحل دستور دادند آستان قدس و شرکت‌های تابعه از مالیات معاف هستند. رئیسی گفت: ما هم‌اکنون مالیات ارزش افزوده و تکلیفی را پرداخت و چند برابر مالیات در مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنیم. در راستای شفافیت، موسسه‌ای خارج از آستان قدس را مامور حسابرسی کردیم و مجامع عمومی همه مجموعه‌های وابسته را تشکیل دادیم. شفافیت اقدامات آستان قدس به میزانی است که تلاش می‌کنیم میزان درآمد و هزینه‌کرد موقوفات را اعلام کنیم. وی گفت: میزان نذورات آستان قدس در انتهای ‌سال ۹۵ بیش از ۲۱‌درصد افزایش یافته و دلیل آن ارایه خدمات به محرومان و اعتماد خیران و مردم بوده است.
۹‌سال پیش نظر عارف  درباره
احمدی‌نژاد چه بود؟
خبرآنلاین نوشت: 16 آذر ‌سال 87 محمدرضا عارف درجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره احمدی‌نژاد و آینده جریان اصلاحات گفت: قطعا پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات آینده به ضرر جبهه اصلاحات نخواهد بود و ما نیز قطعا به نظر مردم احترام گذاشته و فرد پیروز را رئیس‌جمهوری خود خواهیم دانست. اگر انتخابات آینده ریاست‌جمهوری در فضایی آرام و سالم برگزار شود، هرکسی آرای مردم را کسب کند، رئیس‌جمهوری تمامی مردم ایران خواهد بود. او در همین جلسه با بیان این‌که «دولت اصلاحات کشور را با 6ماه ذخیره گندم تحویل داد» به میزان واردات این محصول اشاره کرد و با تأکید بر این‌که «هیچ‌گاه به دنبال تخریب دولت نهم نبوده‌ام»، ادامه داد: به چنین روندی اعتقاد ندارم و آن را برخلاف آموزه‌های دینی و اسلامی می‌دانم، البته در این زمینه باید بین تخریب و انتقاد تفاوت قایل شد. تمامی صحبت‌های من براساس دلیل و مدرک بوده و برای اطلاع مردم از وضع کشور باید چنین مسائلی گفته شود تا آحاد مردم بدانند که در انتخابات آینده به چه کسی رأی دهند، حال می‌خواهد دولت آینده اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا.

برچسب‌ها:

نظر شما