شناسهٔ خبر: 22896474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جمعه خشم در کرانه باختری؛2شهید و 767 زخمی

سرزمین های اشغالی امروز شاهد جمعه خشم ملت فلسطین در واکنش به اقدام توهین آمیز رئیس آمریکا علیه قدس است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  وزارت بهداشت فلسطين اعلام كرد دومين فلسطيني در تيراندازي ارتش اشغالگر اسرائيل در درگيري هاي شرق غزه به شهادت رسيد.
هلال احمر فلسطين پيش از اين از شهادت يك فلسطيني و زخمي شدن 767 فلسطيني ديگر خبر داده بود.
رژیم صهیونیستی از بیم تشدید اعتراض ها، تدابیر امنیتی را افزایش داده و نیروهایش را به حال آماده باش در آورده است. با این وجود هزاران فلسطینی با تظاهرات در مناطق مختلف از جمله کرانه باختری و نوار غزه تصاویر ترامپ را آتش به آتش کشیدند. در برخی مناطق اعتراض ها به درگیری با نظامیان اشغالگر منجر شد. طی این درگیری ها بیش از 100 فلسطینی بازداشت شدند.
 
خروش ایران اسلامی در حمایت از قدس شریف ...
مردم مؤمن و انقلابی در شهرهای مختلف کشور پس از اقامه نماز جمعه به خیابان ها آمدند و در محکومیت تصمیم رئیس جمهور آمریکا در برسمیت شناختن قدس اشغالی بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
*
راهپیمایان در پایان تظاهرات ضدآمریکایی ـ صهیونیستی در سراسر کشور در قطعنامه ای ، آمریکا را همچنان شیطان بزرگ، دشمن بشریّت و عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه و جهان دانستند و تاکید کردند : تصمیم شیطانی آمریکا در حمایت از جنایات رژیم تروریست پرور صهیونیستی در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم مجعول؛ صفحه ای جدید از خیانت آمریکا و صهیونیسم را مقابل چشمان میلیون ها انسان آزاده جهان به نمایش در آورد. راهیپیمایان همچنین تاکید کردند : سرزمین فلسطین ، بزرگتر از آن است که ترامپ بتواند با این گونه تصمیمات ، تاریخ آن را تغییر دهد و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر به هیچ وجه اعتبار قانونی نداشته و قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند . 
 
***
 در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا علیه قدس اشغالی، شهرهای مختلف ترکیه، عراق، اندونزی، پاکستان، تونس و افغانستان شاهد تظاهرات های ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی بودند .

نظر شما