شناسهٔ خبر: 22896217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تظاهرات گسترده در کشورهای عربی و اسلامی در محکومیت تصمیم ترامپ در مورد قدس شریف

خبرگزاری شبستان:جهان اسلام به دنبال تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به پایتختی رژیم صهیونیستی شاهد تظاهرات گسترده ای در محکومیت این تصمیم بوده و با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المنار» هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف تونس در محکومیت تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به پایتختی «اسرائیل» در بحبوحه توده های جمعه تظاهرات کردند.

صدها نفر از مردم تونس در پایتخت این کشور گرد هم آمده و شعار «همه ما فلسطینی هستیم» و «لعنت بر ترامپ» سر دادند. ده ها تن ازمعترضین تلاش کردند خود را به سفارت آمریکا برسانند که با ممانعت خودروهای پلیس و بسته شدن تمام راه های منتهی به این سفارت روبرو شدند.  

پارلمان تونس با صدور بیانیه ای تصمیم «ترامپ» را محکوم کرده و کشورهای عربی و مسلمان را مسئول ابطال تصمیم او خواند. این بیانیه همچنین از مردم تونس خواست تا با مشارکت گسترده در راهپیمائی ملی روز جمعه این دستور آمریکا را محکوم کنند.

اتحادیه کارگری تونس و حزب نهضت مردم را به حضور در خیابان ها در روز جمعه فرا خواندند.  
اتحادیه تاکسیرانی نیز علام همبستگی کرد و  اتحادیه ملی روزنامه نگاران تونس تصمیم گرفت «محصولات آمریکا و صهیونیست را تحریم کند».

در لبنان، در اعتراض به این تصمیم تظاهرات گسترده ای در اردوگاه های فلسطینی و تعداد دیگری از مناطق مختلف لبنان صورت گرفت و بیروت نیز در تدارک راهپیمائی گسترده ای برای فردا می باشد.  


در اردن صدها نفر از معترضان در مقابل ساختمان سفارت آمریکا تصمیم «ترامپ» را در شناسائی قدس شریف به پایتختی اسرائیل محکوم کرده و عکس ترامپ و پرچم آمریکا را آتش ردند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

 

حدود یک هزار نفر در نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در منطقه عبدون، غرب عمان، در میان تدابیر شدید امنیتی تصمیم ترامپ را محکوم کردند.  


تظاهرکنندگان تصاویری از ترامپ و پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند و با بالا بردن پرچ اردن و فلسطین شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند.


شرکت کنندگان در تظاهرات با حمل پلاکاردهایی که بر آنها نوشته شده بود: «قدس تا قیامت عربی باقی خواهد ماند» و «قدس تا همیشه روزگار پایتخت فلسطین است» از فلسطین حمایت کردند.


از سوی دیگر هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه اردن در عمان تصمیم ترامپ را محکوم کرده و خواستار لغو پیمان صلح 1994 با اسرائیل و تحریم واشتگتن شدند.


هزاران نفر از ترک ها در شهرهای مختلف ترکیه در تظاهرات شرکت کردند و با بالا بردن پرچم های ترکیه و فلسطین در مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول اعتصاب کردند.

جهان اسلام، علاوه بر تظاهرات های مشابه شاهد تظاهرات عرب ها و مسلمانان در کشورهای اروپایی نیز بوده است.

نظر شما