شناسهٔ خبر: 22896010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفتار ترامپ درباره تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی توهین به مسلمانان است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار رئیس جمهوری آمریکا درباره تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی نمونه روشنی از بغض، کینه و دشمنی غرب علیه جهان اسلام و توهین و تحقیر مسلمانان است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «عمل در سایه وحدت» در جزیره قشم افزود: ترامپ و طراحان برنامه‌های او به قصد توهین به مسلمانان زمان جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) را برای تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی انتخاب کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، پس از ماه‌ها کش و قوس نشان از دشمنی‌های آشکار و پنهان امروز غرب علیه جهان اسلام است.

محسن رضایی افزود: اعمال تغییر پایتختی رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به قدری غیر قابل تفسیر و بدون تحلیل است که حتی سران اروپا نیز در برابر آن موضع گرفتند.

وی گفت: البته موضع گیری مسئولان اروپایی واقعی نیست بلکه آنان نگران بازار نفت هستند که مبادا مسلمانان با یکدیگر متحد شوند و بازار نفت دچار نوسان شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخلاف تصور برخی از روشنفکران داخلی سیاست غرب در جهان ۲ گانه است و رفتار واحدی را پیگیری نمی‌کند.

محسن رضایی گفت: مسلمانان راهی جز قیام علیه اسرائیل و آمریکا ندارند و ایران اسلامی پرچمدار قیام علیه آمریکا و اسرائیل است.

وی گفت: مسلمانان برای احیای عظمت و شکوه اسلام باید وحدت داشته باشند.

محسن رضایی با بیان اینکه دولت‌های منطقه باید در برابر توهین آمریکا برخورد قاطعانه داشته باشند افزود: توهین آمریکا باید با قطع رابطه با آمریکا، قطع یا کاهش صادرات نفت به غرب پاسخ داده شود.

وی گفت: امروز روز قیام است و مسلمانان باید تا عقب نشینی ترامپ به قیام خود ادامه دهند.

محسن رضایی افزود: در پس این توهین ترامپ توطئه‌ای است که اگر امریکا از آن عقب نشینی نکند سرنوشت تلخی در انتظار جهان اسلام است.

وی گفت: جهان اسلام هم اکنون در موقعیت حیاتی قرار دارد و رهبران جهان اسلام باید این موقعیت را بشناسند و نهضتی برای وحدت مسلمانان ایجاد کنند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: علمای اهل سنت و شیعه در ایران می‌توانند این نهضت بزرگ را پرچم داری کنند و با پشتوانه رهبر انقلاب اسلامی، محور این قیام قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم در این همایش گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های دو مذهب شیعه و اهل سنت زمینه را برای آگاهی و تفاهم بیشتر مسلمانان فراهم کرد.

آیت الله نعیم آبادی افزود: شرط تحقق وحدت عملی شناخت و نگاه درست به یکدیگر است.

استاندارهرمزگان هم با بیان اینکه دشمنان در برابر اتحاد و قیام مسلمانان ناگزیر به عقب نشینی هستند افزود:اتحاد و مقاومت رمز عقب نشینی دشمنان از مواضع ظالمانه است.

انتهای پیام/س

مسلمانان برای احیای عظمت و شکوه اسلام باید وحدت داشته باشند

نظر شما