شناسهٔ خبر: 22895562 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات گسترده فلسطینیان

نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان فلسطینی در الخلیل، نابلس و قلقیلیه حمله کردند که طی آن تاکنون بیش از ۳۰۰ فلسطینی زخمی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، هزاران نمازگزار فلسطینی امروز جمعه در محوطه های مسجد الاقصی در محکومیت تصمیم ترامپ در مورد قدس تظاهرات کردند.

همچنین جوانان فلسطینی در ایست بازرسی بیت حانون در شمال نوار غزه با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: تا کنون ۳۰۰ نفر طی درگیریهای امروز در کرانه باختری و قدس اشغالی مجروح شده اند که آمار مجروحان به تفکیک نوع و عامل جراحات عبارتند از:
۷ نفر با گلوله جنگی، ۴۵ نفر با گلوله لاستیکی،  ۱۶۲ نفر با گاز اشک آور و ۳ نفر در ضد وخورد.

در نوار غزه هم تا کنون ۱۵ نفر بر اثر برخورد گلوله های لاستیکی و استنشاق گاز اشک آور صدمه دیده اند.

شبکه الجزیره از تظاهرات گسترده در شهرهای فلسطینی نشین داخل کمربند سبز امنیتی در محکومیت تصمیم ترامپ در مورد قدس خبر داد.

فلسطینیان در روستاهای نعلین، بلعین، بدرس و پیامبر صالح در غرب رام الله نیز با صهیونیست ها درگیر شدند.

از سوی دیگر  نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی شامل کرانه‌باختری و قدس با فلسطینیان معترض به تصمیم آمریکا درقبال قدس، به شدت درگیر شدند.

نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان فلسطینی در الخلیل، نابلس و قلقیلیه حمله کردند که طی آن تاکنون بیش از ۵۰ فلسطینی زخمی شده اند.

خبرگزاری «آناتولی» گزارش داد نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از گلوله‌های جنگی برای متفرق کردن معترضان فلسطینی در مسجدالاقصی استفاده می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در سخنرانی خود شهر بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت که سفارت آمریکا را به این شهر منتقل خواهد کرد.

اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بلافاصله با واکنش‌های برخی محافل منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد.

نظر شما