شناسهٔ خبر: 22889133 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

زخمی شدن ۳۱ فلسطینی در راهپیمایی ها و درگیری با نظامیان صهیونیست/تظاهرات آوارگان فلسطینی در لبنان

خبرگزاری شبستان: ۳۱ شهروند فلسطینی امروز پنجشنبه در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری، قدس اشغالی و باریکه غزه زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ امروز پنجشنبه درگیری های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری و شهرهای باریکه غزه و قدس روی داد و صدها نفر از شهروندان در راهپیمایی های ابراز خشم از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره شهر قدس که آنرا پایتخت اسرائیل اعلام کرده بود، شرکت کردند.

در همین راستا، شهر الخلیل شاهد درگیری شدید جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست بود و عناصر صهیونیستی در قالب گشتی های پیاده نظام و سواره نظام در مناطق مختلف این شهر و اطراف آن مستقر شده بودند و از گلوله های جنگی و مشقی به همراه بمب های گازی علیه جوانان فلسطینی استفاده می کردند که در نتیجه آن مغازه داران مجبور به تعطیلی مغازه ها خود شدند و خیابان ها کاملا از حضور عابران خالی شده بود.

در شهر قدس نیز دهها نفر از اهالی این شهر ظهر امروز دست به تظاهرات زده و تصمیم اخیر دونالد ترامپ را محکوم کردند. تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی تاکید کردند که قدس شهری عربی و اسلامی است و یهودیان هیچ پیوند و ارتباطی با آن ندارند. نظامیان صهیونیست در واکنش به این تظاهرات اقدام به محاصره تظاهرات کنندگان نمودند و قصد داشتند آنها را به زور متفرق کنند.

گروه های ملی و اسلامی قدس هم در واکنش به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا اعلام اعتصاب سراسری کردند و موجی از خشم سراسر شهر را در بر گرفته بود.

شهر سلفیت نیز شاهد زخمی شدن تعدادی از فلسطینیان در اثر اصابت گلوله های مشقی و شلیک گازهای اشک آور بود و در رام الله نیز درگیری هایی در روستای حضرت صالح در شمال این شهر با نظامیان صهیونیست روی داد و عناصر صهیونیست با گلوله های مشقی و بمب های گازی اقدام به متفرق کردن جوانان خشمگین فلسطینی کردند.

در شهر نابلس نیز صدها نفر از شهروندان فلسطینی به دعوت گروه های ملی و اسلامی در راهپیمایی اعلام خشم و محکومیت موضع اخیر آمریکا شرکت کردند و مغازه ها، مدارس، دانشگاه ها و مراکز دیگر را تعطیل کردند.

شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری نیز شاهد درگیری های مشابه بود و 15 فلسطینی در جریان درگیری های طولکرم و در اثر استنشاق گازهای اشک آور و یا اصابت گلوله های مشقی زخمی شدند.

در باریکه غزه نیز 3 جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق خان یونس واقع در جنوب این منطقه زخمی شدند که برای مداوا به درمانگاه "ناصر" انتقال یافتند. این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که دهها نفر از جوانان فلسطینی در شرق خان یونس تجمع کرده و اقدام به پرتاب سنگ به سمت نظامیان صهیونیست کردند و سربازان ارتش صهیونیستی هم با گلوله و گازهای اشک آور به آنها پاسخ دادند.

وزارت بهداشت فلسطین مجموع افراد زخمی شده در باریکه غزه در نتیجه درگیری با نظامیان صهیونیست را 8 نفر اعلام کرد. 

آوارگان فلسطینی در اردوگاه های لبنان نیز در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده ای به راه انداختند.

آوارگان فلسطینی در اردوگاه های شتیلا، برج البراجنه، البقاع، صور، البرج الشمالی، الرشیدیه و نهر البار با پیمودن خیابان این اردوگاه ها و سر دادن شعارهایی خواستار تشدید مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست شدند.

آنان همچنین با سردادن شعارهایی تاکید کردند که قدس پایتخت فلسطین است و یک شهر عربی می باشد و هویت عربی خود را حفظ خواهد کرد.  

تظاهرات کنندگان با حمل پرچم های فلسطینی، شعارهایی را در محکومیت تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس سر دادند.

آنان در پایان این مراسم همچنین تصاویر ترامپ و پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند. 

 

 

 

 

 

نظر شما