شناسهٔ خبر: 22893869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

عربستان سعودی با قطع ارتباط با آمریکا، مسلمان بودن خود را ثابت کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از دولت عربستان می‌خواهیم مسلمان بودن خود را با قطع ارتباط با آمریکا و یا فراخواندن تمام دیپلمات‌های خود از این کشور و قطع یا محدود کردن صادرات نفت خود به اثبات برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "عمل در سایه وحدت" که با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی که در تالار وحدت قشم برگزار شد با تبریک هفته وحدت و با بیان اینکه امیدوارم عمل در سایه وحدت روزبه‌روز تقویت و گسترش پیدا کند، اظهار داشت: استان هرمزگان به ویژه جزیره قشم در طول تاریخ انقلاب، تجلی بخش وحدت بین برادران شیعه و سنی بوده است.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) از بزرگترین افتخارات مسلمانان و الگوی بی‌نظیری در عالم هستی است، افزود: با تولد رسول اکرم عالم هستی معنا پیدا کرد و بشریت مسیر روشن و امید تازه‌ای را در خود بوجود آورد و حقیت عالم دارای یک فلسفه‌ای است که پیامبر مسلمین در کانون آن وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خدای متعال با همه عظمت و بزرگی به همراه ملائکه بر پیامبر اسلام درود می‌فرستند، یادآور شد: همه این افتخارات از آن ما مسلمانان است که باید قدرشناس این نعمات باشیم و به معنای واقعی تلاش کنیم مسلمان بمانیم، مسلمان زندگی کنیم و مسلمان از دنیا برویم.      

رضایی با اشاره به اینکه در حدود 100 سال است که غرب، آشکار و پنهان در حال انتقام‌کشی از امت اسلام است، تصریح کرد: غربی‌ها و به ویژه آمریکا برای انتقام از مسلمانان غده سرطانی به نام اسرائیل در جهان اسلام بوجود آوردند و از آن زمان تاکنون همه شرارت‌ها را با محوریت اسرائیل و صهیونیسم بوجود آوردند.  

وی ادامه داد: بسیاری در کشور نمی‌خواهند قبول کنند که آمریکا و اسرائیل در جهان از رفتار واحدی پیروی نمی‌کنند و بردگی امت اسلام را می‌خواهند یادآور شوند، جالب است که آمریکا از نوکران خود همچون شاه معدوم و صدام حمایت نکرده‌اند و از عربستان سعودی نیز در آینده  حمایت نمی‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقدام ترامپ در خصوص اعلان پایتختی اسرائیل در بیت المقدس، تحقیر و اهانت به مسلمانان است، گفت: این اقدام آن‌قدر غیرقابل تفسیر است که غربی‌ها نیز نسبت به سخنان ترامپ موضع گرفته‌اند.

رضایی با اظهار اینکه این موضع‌گیری‌ها واقعی نیست و تنها منافع خود را درنظر دارند تا مسلمانان شیرهای نفت را بروی آنان نبندند؛ اگر واقعیت دارد باید عملا به اثبات برسانند، تاکید کرد: مسلمانان راهی جز قیام علیه آمریکا و اسرائیل در سایه وحدت ندارند، این قیام از جمهوری اسلامی ایران شروع شده و ایران اسلامی پرچمدار قیام حق علیه باطل است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اقدام ترامپ، برنامه ریزی شده و طرحی برای مقابله با رونق اسلام و تشکیل تمدن اسلامی است اظهار داشت: از دولت عربستان می‌خواهیم مسلمان بودن خود را با قطع ارتباط با آمریکا و یا فراخواندن تمام دیپلمات‌های خود از این کشور و قطع یا محدود نمودن صادرات نفت خود به اثبات برساند، آیا عربستان این کار را خواهد کرد؟/۸۵۱/د۱۰۳/ب۱

نظر شما