شناسهٔ خبر: 22890691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در اختتامیه سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی؛

مبارک: امروز نیازمند وحدت بیشتر برای مقابله با اسرائیل هستیم

خبرگزاری شبستان: نماینده پارلمان غنا گفت: امروز نیازمند وحدت بیشتر برای مقابله با اسرائیل و تقویت همبستگی در برابر چالش‌های جهان اسلام هستیم، همه ما مشترکات فراوان داریم و مشکل اصلی در دنیای اسلام، سیاسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، عبدالمحمد مبارک نماینده پارلمان غنا شامگاه پنج‌شنبه(16آذرماه) در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن همایش‌های صداو سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه مهمترین چالشی که امروز با آن مواجه هستیم اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی است اظهار داشت: آنچه امروز در اورشلیم با تصمیم رییس جمهور آمریکا اتفاق افتاد تمام امت اسلامی متفق هستند که باید با این اقدام مبارزه کنند و آن را محکوم کنند.

وی ادامه داد: امروز نیازمند وحدت بیشتر برای مقابله با اسرائیل و تقویت همبستگی در برابر چالش‌های جهان اسلام هستیم، ما در کشور غنا مذاهب گوناگون کنار همدیگر زندگی می‌کنند و مشکلی با همدیگر ندارند لذا ممکن است امت اسلامی نیز دیدگاه‌های مختلف داشته باشند اما همه ما مشترکات فراوان داریم و مشکل اصلی در دنیای اسلام، سیاسی است.

نماینده پارلمان غنا تاکید کرد: به عنوان مثال در ریاض کنفرانس وزرای دفاع برگزار شد اما از ایران دعوت نشد در حالیکه ایران قدرت بزرگ منطقه است و برای برقراری تامین امنیت تمامی کشورهای اسلامی باید متحد شوند.

مبارک یادآور شد: امروز عربستان مسلمانان سنی را در یمن می‌کشد و در سوریه و لیبی هم مشکل سیاسی است و باید برای مقابله با این چالش‌ها راهکار ارائه دهیم.

وی افزود: دشمنان اصلی ما اسرائیل و آمریکا و رسانه‌های غربی هستند که از ابزارهای خود استفاده می‌کنند تا بتوانند با دروغ پراکنی در میان مذاهب ما اختلاف ایجاد ‌کنند.

نماینده پارلمان غنا ابراز داشت: ما باید در علوم و فناوری پیشرفت داشته باشیم و ببینیم چه میزان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، بنابراین برای شکست دشمن در علم و فناوری باید ارتقا پیدا کنیم و آن را صادر کنیم.

مبارک خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم و اثرگذار این است که ائمه جمعه و جماعات و علما از کشورهای مختلف به این کنفرانس‌ها دعوت شوند، راه‌های درازمدت دیگری همچون ایجاد بانک مرکزی و پول مشترک، برداشتن محدودیت‌های ویزایی میان کشورهای اسلامی از جمله این راهکارهاست.

وی در پایان گفت: کنفرانس وحدت ایران پیام زیبایی دارد که باید این پیام را خارج از دنیای اسلام به زبان‌های مختلف ببریم و از رسانه‌ها برای مقابله با دشمن و توطئه‌های آنها استفاده کنیم.

نظر شما