به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،
خودروی کارتینگ برقی برای اولین بار در ایران در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان توسط دانشجوی فارغ التحصیل طراحی، تولید و روانه بازار شد.
شمس الدین سارانی فارغ التحصیل مهندسی صنایع دانشگاه آزاد زاهدان خودروی کارتینگ برقی را طراحی و ثبت کرد.
مخترع جوان بیان داشت: این خودروی کارتینگ با موتور DC و تامین انرژی به وسیله صفحات خورشیدی و برق شهری قابل شارژ میباشد و از همینرو در رده سیستمهای هایبرید قرار میگیرد.
سارانی افزود: میزان نگهداری شارژ این محصول در حالت مداوم ۳ ساعت و در حالت آماده به کار ۱۶۸ ساعت میباشد.
وی گفت: سیستم درایو یا کنترل دور موتور و سرعت قابلیت محدود کردن سرعت از ۱ الی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد.
مخترع سیستانی و بلوچستانی خاطرنشان کرد: پنل خورشیدی استفاده شده در این محصول قابلیت کمک شارژ به میزان ۱۵ الی ۲۰ درصد را دارا میباشد.
وی ادامه داد: کلیه مراحل طراحی ساخت قطعات اعم از شاسی، سیستم فرمان و محور بدنه و سیکل برقی در مجموعه کارتینگ ۲۲۰ زاهدان با همکاری و حمایت مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان انجام شده است.
سارانی درباره مزایای این طرح گفت: حذف سیستم سوختهای فسیلی، حذف استحلاک موتورهای بنزینی، کاهش آلودگی صوتی حاصل از احتراق موتور به میزان ۹۰ درصد، کاهش لرزش و تنشهای موتور بنزینی به میزان ۹۰ درصد، کاهش هزینه انرژی به میزان ۸۰ درصد و عمر مفید بالاتر نسبت به نمونههای بنزینی از مزایای اصلی این طرح است که آن را نسبت به طرحهای مشابه متمایز مینماید.
وی در خصوص کاربردهای این طرح بیان داشت: استفاده در کلیه پیستهای کارتینگ و استفاده از سیستم الکتریکی برای تولید موتور سیکلتها و خودروهای برقی داخل شهر از کاربردهای مهم آن است.
منبع:خبرگزاری علم و فناوری
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
شمس الدین سارانی فارغ التحصیل مهندسی صنایع دانشگاه آزاد زاهدان خودروی کارتینگ برقی را طراحی و ثبت کرد.
مخترع جوان بیان داشت: این خودروی کارتینگ با موتور DC و تامین انرژی به وسیله صفحات خورشیدی و برق شهری قابل شارژ میباشد و از همینرو در رده سیستمهای هایبرید قرار میگیرد.
سارانی افزود: میزان نگهداری شارژ این محصول در حالت مداوم ۳ ساعت و در حالت آماده به کار ۱۶۸ ساعت میباشد.
وی گفت: سیستم درایو یا کنترل دور موتور و سرعت قابلیت محدود کردن سرعت از ۱ الی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد.
مخترع سیستانی و بلوچستانی خاطرنشان کرد: پنل خورشیدی استفاده شده در این محصول قابلیت کمک شارژ به میزان ۱۵ الی ۲۰ درصد را دارا میباشد.
وی ادامه داد: کلیه مراحل طراحی ساخت قطعات اعم از شاسی، سیستم فرمان و محور بدنه و سیکل برقی در مجموعه کارتینگ ۲۲۰ زاهدان با همکاری و حمایت مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان انجام شده است.
سارانی درباره مزایای این طرح گفت: حذف سیستم سوختهای فسیلی، حذف استحلاک موتورهای بنزینی، کاهش آلودگی صوتی حاصل از احتراق موتور به میزان ۹۰ درصد، کاهش لرزش و تنشهای موتور بنزینی به میزان ۹۰ درصد، کاهش هزینه انرژی به میزان ۸۰ درصد و عمر مفید بالاتر نسبت به نمونههای بنزینی از مزایای اصلی این طرح است که آن را نسبت به طرحهای مشابه متمایز مینماید.
وی در خصوص کاربردهای این طرح بیان داشت: استفاده در کلیه پیستهای کارتینگ و استفاده از سیستم الکتریکی برای تولید موتور سیکلتها و خودروهای برقی داخل شهر از کاربردهای مهم آن است.
منبع:خبرگزاری علم و فناوری
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.