شناسهٔ خبر: 22877894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

داوود عامری؛

جایگاه اسلام در ایران ارائه‌کننده تمدن در سراسر جهان است

گروه سیاسی: دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی درکمیسیون «ویژگی های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن با غرب» با تأکید بر تمایز تمدن اسلامی و تمدن غرب اذعان کرد :جایگاه اسلام در ایران ارائه‌کننده تمدن در سراسر جهان است. پتانسیل‌های فراوانی در تمدن وجود دارد که باید از آن استفاده صحیح کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، داوود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی درکمیسیون«ویژگی های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن با غرب» با تأکید بر تمایز تمدن اسلامی و تمدن غرب اذعان کرد : ویژگی بارز تمدن غربی و اسلامی در مبانی و ارزش‌های فرهنگی وروش‌های رفتاری این دو تمدن است . تمدن اسلامی با مبانی توحیدی در ارتباط است . تمدن غربی مبانی توحیدی و به دنبال آن معاد و جاودانگی را قبول ندارد.
وی افزود: ارتباط عمیقی میان تمدن و صنعت وجود دارد. اگر بخواهیم دقیق نگاه کنیم تمدن اسلامی در ایران با حوزه‌های صنعتی ارتباط نزدیکی دارد. در این میان می‌توان به صنعت پزشکی، انرژی، حوزه‌های نفتی و گازی اشاره کرد.
عامری ادامه داد: منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم سرشار از این منابع است. همین مسأله تمدن غربی را متوجه این منطقه کرده است. باید ذکرکرد در این میان ارتباط و اتصال میان تمدن غربی و اسلامی برقرار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فاکتورهای انسانی در حوزه تمدنی اهمیت به‌سزایی دارد. این فاکتورها در ایران پیشرفت‌های اساسی داشته است. ما شاهد پیشرفت در حوزه‌های دانشگاهی و نوآوری در عرصه تحقیقات به‌ویژه در عرصه هسته‌ای هستیم و به این مسأله افتخار می‌کنیم.
عامری تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم ایران حرکت به سمت جلو دارد . این مقدمات می‌تواند موفقیت‌های آینده را رقم بزند.
در پایان عامری افزود: جایگاه اسلام در ایران ارائه‌کننده تمدن در سراسر جهان است. پتانسیل‌های فراوانی در تمدن وجود دارد که باید از آن استفاده صحیح کرد.
 

نظر شما