شناسهٔ خبر: 22875942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آیت الله اعرافی : وحدت همه مسلمانان از مهم ترین پیام های هفته وحدت است

به گزارش ایرنا آیت الله علیرضا اعرافی روز چهارشنبه در آئین عمامه گذاری 60نفر از طلبه های حوزه علمیه بندرعباس اظهار کرد: برای تمدن سازی اسلامی، گسترش و معرفی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا آیت الله علیرضا اعرافی روز چهارشنبه در آئین عمامه گذاری 60نفر از طلبه های حوزه علمیه بندرعباس اظهار کرد: برای تمدن سازی اسلامی، گسترش و معرفی اسلام ناب محمدی نیازمند علم و دانش و معرفت هستیم که سرچشمه آن قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و اهل بیت است.
وی افزود: در صدر اسلام نیزطی ربع قرن حضرت محمد(ص) با اخلاق، رفتار وپندار نیکو و آینده نگری خود تمام عالم را تکان داد و بنیان یک دستگاه علمی و معرفتی را گذاشت که دشمن در برابر آن سر تسلیم فرود آورد و زانو زد.
مدیر حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: جاذبه و فضایل رسول اکرم (ص) باعث شد تا امپراطوری های ایران، چین، رم و مصر جذب دین اسلام شوند و همه اینها بر محور کعبه بچرخند طوریکه امروز شاهد بیش از 55کشور اسلامی هستیم.
وی با تشریح اهداف دستاوردهای وحدت بخش اسلام ، پیروزی جبهه مقاومت برشجره خبیثه داعش را ناشی از وحدت مذاهب اسلامی به رهبری مراجع بزرگ اسلام دانست و گفت: جمع شدن مسلمانان با سلایق و اندیشه های گوناگون زیر یک سقف در صفوف به هم فشرده وعشق به پیامبر که دربین آنان موج می زند نشان دهنده عزت، شکوه و افتخار مذاهب اسلامی است.
وی با اشاره به دستاوردهای هفته وحدت خاطرنشان ساخت: امروز نیاز به الگوبرداری از سیره و راه وروش نبی مکرم اسلام (ص) هستیم.
اعرافی در ادامه با برشمردن سرمایه های جهان اسلام شامل 55کشور با جمعیت نزدیک به 2میلیارد نفرجمعیت و دراختیار داشتن نیمی از ذخایر معدنی و انرژی، دراختیار داشتن نقاط استراتژیک و وجود اقلیت های مسلمان در کشورهای مختلف و نسل جوان و پرشور ابراز داشت: متاسفانه با وجود این همه سرمایه و توانمندی هنوز با گذشت 60 سال نتوانسته زخم چرکین یعنی رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل را از پیکره خود جدا کند.
وی تاکید کرد جشن هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام جشن همبستگی است نه بحث و جنگ بر سر حرف های کم ارزش و مسائل ییش پاافتاده ای که ممکن است روح همبستگی را ازبین مسلمانان ببرند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حضور مردم و علمای اهل سنت هرمزگان در مراسم جشن عمامه گذاری 60نفر از طلاب حوزه علمیه بندرعباس تاکید کرد: وحدت راهبردی از مهم ترین پیام های هفته وحدت است.
6149 /6048
خبرنگار :رضا گیلانی ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام

نظر شما