شناسهٔ خبر: 22864997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

مرحله خیزش ملل اسلامی آغاز شده است

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اکنون مرحله خیزش ملل اسلامی آغاز شده و مرحله تهاجم بدون دفاع دشمنان اسلام به کشورهای اسلامی به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، آیت الله محسن اراکی روز سه شنبه در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران افزود: پیام این کنفرانس این است که جامعه اسلامی با هدف واحد در برابر هجوم فرهنگ استکباری و هجوم تمدن الحادی و مادی غرب و هجوم نظامی فرهنگی و اقتصادی دشمنان اسلام به جامعه اسلامی یکپارچه است.
وی ادامه داد: امروز اعلام می‌کنیم که مرحله تهاجم بدون دفاع دشمنان اسلام و کشورهای اسلامی به پایان رسیده و اکنون مرحله خیزش ملل اسلامی است و امروز خیزشی نو آغاز شده است.
اراکی از منطقه غرب آسیا به عنوان قلب جهان یاد کرد و گفت: ملت های عراق، سوریه و لبنان با همکاری ملت ایران و رزمندگانی از کشورهای افغانستان و پاکستان و دیگر کشورها به صورت یکپارچه در برابر هجوم استکبار جهانی و در مقابل داعش و گروه‌های تروریستی ایستادند.
وی افزود: این ملت ها با ایستادگی خود نشان دادند که می توان با وحدت و یکپارچگی ملل اسلامی در مقابل هجوم غرب و استکبار جهانی ایستاد.
اراکی افزود: امروز نیاز به آغاز دوره بازسازی تمدن نوین اسلامی داریم زیرا در مرحله نوین خیزش اسلامی قرار گرفته ایم و معتقدیم شکست داعش شکست یک گروه تروریستی نبود بلکه شکست کامل جهان استکبار بود زیرا استکبار این تروریست ها را برای مقابله با اسلام ناب محمدی بسیج کرده بود.
وی تصریح کرد: امروز در این کنفرانس باید عملیات پی‌ریزی برای تمدن نوین اسلامی را آغاز کنیم از این رو از نخبگان و علمای جهان اسلام انتظار داریم تا پیشنهادهای خود را درباره اصول تمدن نوین اسلامی، راهکارهای پیاده سازی تمدن نوین اسلامی و همچنین با توجه به اینکه اجرای تمدن نوین اسلامی و گسترش آن متوقف بر وحدت جهان اسلام است، اراده جامعه اسلامی را برای برپایی تمدن نوین اسلامی به یک اراده واحد تبدیل کنیم.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: جامعه اسلامی باید به هویت محمدی بازگردد و به امت واحد تبدیل شود و انتظار داریم این اجلاس راه را برای برپایی تمدن بزرگ نوین اسلامی هموار سازد.
وی از جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان و بهره گیری از امکاناتی همچون در اختیار داشتن 70 درصد از انرژی جهان یا وجود یک پنجم جمعیت جهان در منطقه‌ای که غرب را به شرق وصل می‌کند و مهمترین بنادر و آبراه ها را در اختیار داریم به عنوان یک موقعیت ویژه یاد کرد و گفت: با این امکانات عظیم و نیروی انسانی مستعد و چهره‌های علمی می توانیم تمدن نوین اسلامی را پی ریزی کنیم.
اراکی همچنین پیشنهاد داد تا یک کمیته اجرایی برای پیگیری پیشنهادهای مطرح شده در کنفرانس وحدت اسلامی تشکیل شود تا نسبت به ایجاد وحدت و تبیین تمدن نوین اسلامی اقدام کنند.
سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران(سالن اجلاس سران) و 500 میهمان خارجی آغاز به کار کرد.
در کنفرانس امسال کمیسیون های تخصصی «موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مؤلفه‌های فرهنگ وتمدن ساز»، «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب»، «طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن سازی نوین اسلامی»، «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی»، «مساعی حمیده» و «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» و «انساب نبوی» تشکیل و مباحث کارشناسی به تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
همچنین در حاشیه این کنفرانس نشست «اتحادیه جهانی علمای مقاومت»، «اتحادیه جهانی سادات» و «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» برگزار می شود.
میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در مرقد حضرت امام خمینی (ره) حضور یافته و ضمن نثار تاج گل به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.
قرار است فردا(چهارشنبه) و در دومین از روز برگزاری این کنفرانس میهمانان داخلی و خارجی همزمان با آخرین روز از هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند.
فراهنگ ** 1003 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما