شناسهٔ خبر: 22857942 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قروه نماد تأثیرگذاری وقف در حوزه وحدت است

گروه اجتماعی: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه از برگزاری بیش از 100 برنامه در ماه ربیع در شهرستانهای قروه و دهگلان خبر دادو گفت: قروه نماد تأثیرگذاری وقف در حوزه وحدت است

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عباس ایزدی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از برگزاری بیش از 100 برنامه در مساجد شهرستانهای قروه و دهگلان به مناسبت ماه ربیع خبر داد و اظهار کرد: محافل انس با قرآن کریم، مولودی خوانی و دف نوازی، سخنرانی روحانیون و مبلغان در خصوص سیره زندگی پیامبر (ص) از ویژه برنامه هایی است که در این جشن‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: سه برنامه شاخص نیز درعصر دوشنبه، 13 آذر ماه در بقعه متبرکه امامزاده هاجر و سارا(س)، و شب 17 ربیع در مساجد جامع و مسجد نبی و مسجد حضرت علی (ع)شهرستان دهگلان برگزار شد.
حجت‌الاسلام ایزدی با اشاره به تاثیر وقف در وحدت اسلامی بیان کرد: موقوفه حاج فرج‌الله خالدیان شهر قروه با نیت وحدت تشیع و تسنن از موقوفات شاخص کشوردر زمینه وحدت محسوب می‌شود.
وی وقف را یک سنت حسنه و کار ساز در همه زمینه‌ها معرفی کرد و یادآور شد: ایجاد وقف‌های جدید با نیت وحدت اسلامی می‌تواند راه‌گشای برگزاری برنامه‌ها و حامی پژو هشگران و فعالان حوزه وحدت باشد.

نظر شما