شناسهٔ خبر: 22856851 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شب نورانی همبستگی شیعه و سنی در شهر لوندویل آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شیخ علیرضا بنی پولاد امام جمعه اهل سنت بابا حسن لوندویل شامگاه یکشنبه در این مراسم گفت: زیر چتر ولایت فقیه، وحدت مثال زدنی در ایران

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ، شیخ علیرضا بنی پولاد امام جمعه اهل سنت بابا حسن لوندویل شامگاه یکشنبه در این مراسم گفت: زیر چتر ولایت فقیه، وحدت مثال زدنی در ایران اسلامی حاکم است و دشمنان از اقتدار و عزت کشور ما هراس دارند.
وی افزود: احترام به عقاید یکدیگر، پرهیز از موارد اختلاف برانگیز، رعایت عدالت، پرهیز از تبعیض، برقراری عدالت اجتماعی، ترویج قرآن و توجه به دین‌گرایی از راه‌های تحکیم اتحاد اهل تسنن و تشیع است.
وی با اشاره به اینکه جهان اسلام از اختلاف اهل تسنن و تشیع آسیب دیده است، اضافه کرد: با عاملان فتنه و کسانی که در عرصه‌های دینی و سیاسی اختلاف ایجاد می کنند، باید برخورد شود.
حجت الاسلام ناصر صالحی مدیر حوزه علمیه آستارا نیز در این آئین گفت: آینده‌نگری امام (ره) در نامگذاری هفته وحدت از فتنه‌ها جلوگیری کرد و اهل تسنن و تشیع در کنار هم با آرامش و امنیت زندگی کنند.
وی وحدت را از ضروریات انکار ناپذیر اسلام برشمرد و اضافه کرد: اگر وحدت سیاسی جهان اسلام به معنای حقیقی تحقق یابد، مسلمانان، مسیر تعالی خود را طی خواهند کرد.
وی از استعمار و استکبار جهانی به عنوان عوامل تفرقه افکن بین مسلمانان یاد و تصریح کرد : دشمنان با رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند و هوشیاری مسلمانان ضروری است.
استاد حوزه علمیه آستارا ادامه داد: در اتحاد شیعه و سنی مشکلی وجود ندارد اما دشمنان با بی‌هویت کردن جوانان، در تلاش هستند تا آنها را از قرآن و مسجد دور کنند و این زنگ خطر باید جدی گرفته شود.
قرائت شعر در وصف فضایل پیامبر اسلام (ص) از دیگر بخش های این آئین بود.
12تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

نظر شما