شناسهٔ خبر: 22852064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تصمیم قطر برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس پس از یک دوره تنش با همسایگان

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: وزیر خارجه قطر از مشارکت امیر این کشور در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که در روزهای پنجم و ششم «دسامبر» در کویت برگزار می شود، خبر داد.
«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» در این رابطه گفت: «تمیم بن حمد خلیفه آل ثانی»، امیر قطر در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت حضور می یابد.شایان ذکر است کویت که از شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، دعوت کرده بود که در نشست شورای همکاری خلیج فارس که در روزهای ۵و ۶دسامبر برگزار خواهد شد، شرکت کند.
در همین حال، امیر قطر در آستانه برگزاری اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس با ارسال نامه‌ای به امیر کویت، آمادگی خود را برای بررسی مسائلی که موجباب نگرانی کشورهای محاصره‌کننده قطر را فراهم آورده است، اعلام کرد.امیر قطر همچنین در خصوص روابط دوجانبه بین مسکو و دوحه و راهکارهای تقویت و توسعه این روابط، پیامی شفاهی را به پوتین، رئیس جمهوری روسیه ارسال کرد.
*بحرین
علمای بحرین با صدور بیانیه ای مردم را دعوت به برپایی مجالس دعا برای شفای شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور کردند. در همین حال، شیخ «عبدالله صالح»، دبیر کل جنبش عمل اسلامی بحرین تاکید کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال دسیسه چینی علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه هستند و تلاش می کنند تا ائتلافی برای رویارویی با این محور تشکیل دهند . از طرفی ،جمعیت ملی- اسلامی «الوفاق» از انتقال آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به بیمارستان خبر داد.

نظر شما