شناسهٔ خبر: 22846111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بقاع متبركه فارس؛ میزبان جشن‌های هفته وحدت

گروه اجتماعی: مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری جشن‌های هفته وحدت در بقاع متبركه این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 13 آذرماه ضمن گرامیداشت هفته وحدت و فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و ششمین اختر تابناک امامت، امام جعفرصادق(ع) گفت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول‌الله(ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی(ره) به‌عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
وی با بیان اینكه همزمان با این ایام باشکوه بقاع متبرکه فارس میزبان مراسم باشکوه جشن و سرور خواهند بود، گفت: در شب و روز میلاد این دو اختر تابناک امامت و ولایت مراسم جشن میلاد در بیش از 10 بقعه متبرکه شهر شیراز برگزار می‌شود.
موسوی افزود: در سه شنبه 14 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالانواری و مداحی راسخ قدم برگزار می‌شود. همچنین در روز چهارشنبه روز جشن و میلاد ایستگاه صلواتی در محل این حرم مطهر برپا خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه در محل بقعه متبرکه سید نظام‌الدین محمود(ع) شاهداعی الی‌الله این مراسم با مداحی و مولودی‌خوانی حاج نجف روستا برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام میر، مدرس حوزه و دانشگاه سخنرانی می‌كند.
مدیركل اوقاف فارس ادامه داد: همچنین در محل حرم مطهر سیدتاج‌الدین غریب(ع) این مراسم جشن و سرور از ساعت 15 تا 17 با مولودی خوانی با نوای سید مصطفی زارع و جعفر دهقان و سخنرانی حجت‌الاسلام سجادی همراه با تجلیل از قرآن‌آموزان این بقعه متبركه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در محل قدمگاه حضرت ابالفضل العباس(ع) این مراسم نیز برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام تجرد سخنرانی كرده و با حضور مداحان اهل بیت بوشهری و حیدری نوای مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی در محل این آستان مقدس طنین‌انداز می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در محل آستان مقدس امامزادگان سید صادق(ع) مهدی‌آباد این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی دستغیب و مولودی‌خوانی سلیمی و صفایی و در امامزاده سیدشمس‌الدین میرآخر(ع) این مراسم با مولودی‌خوانی معلمی و سخنرانی حجت‌الاسلام حسنی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین این مراسم جشن و سرور در محل امام زادگان سیدمحمد(ع) دهپیاله و سید محمد(ع) پودنک با حضور مداحان اهل بیت و سخنرانی حجت‌الاسلام محمدباقر روحانی و حجت‌الاسلام احمد زارع برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس یادآور شد: در سایر بقاع متبرکه شهرستان‌ها از جمله امامزاده حسین(ع) جهرم، سیدحسین(ع) کازرون، امام زاده میرعلی‌بن الحسین(ع) لارستان، پیرمراد(ع) استهبان و جعفر(ع) و احمد(ع) شهرستان آباده نیز میزبان برگزاری جشن‌های ویژه هفته وحدت هستند.
موسوی گفت: این مراسم جشن و سرور در محل امامزاده شاه فرج‌الله(ع) لامرد، سیدنورالدین(ع)سپیدان، سیدمحمد مرتضی(ع) بوانات، سیدعلاءالدین حسین(ع) داراب، امامزاده حسین(ع) سعادت شهر، امامزاده شهید(ع) فراشبند و امام زاده ایوب نبی(ع) مرودشت برگزار می‌شود که با سخنرانی ائمه جمعه، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی مداحان بومی، همچنین پذیرایی و اطعام همراه خواهد بود.

نظر شما