شناسهٔ خبر: 22845157 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نشست فوری اتحادیه عرب و همکاری اسلامی پیرامون اقدامات احتمالی آمریکا در قبال قدس

خبرگزاری شبستان: سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب قرار است امروز و فردا دو نشست اضطراری با محوریت اقدامات احتمالی آمریکا در قبال قدس اعم از انتقال سفارت این کشور یا به رسمیت شناختن آن بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در جده و قاهره برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معا، در پی درخواست فلسطین برای برگزاری نشست اضطراری درباره قدس اشغالی، «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در اظهارات مطبوعاتی اعلام کرد: این اتحادیه فردا(سه شنبه 14 آذر) نشست اضطراری را در سطح نمایندگان برای بررسی خطرهای اقدام کاخ سفید برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیوینستی و راههای مقابله با این تصمیم در قاهره برگزار خواهد کرد.

براساس همین درخواست، سازمان همکاری اسلامی نیز امروز دوشنبه(13 آذر) نشست اضطراری را در سطح نمایندگان در جده برگزار می کند.      

«ریاض المالکی» وزیر امورخارجه فلسطین صبح امروز دوشنبه به رادیو صدای فلسطین گفت: پاسخ های عربی و اسلامی بیانگر میزان همبستگی و همدلی با ملت فلسطین است تا پیام محکمی به کاخ سفید از مجموع کشورهای عربی اسلامی ابلاغ شود و نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام در سطح روابط با آمریکا هشدار داده شود.

المالکی افزود: نشست سازمان همکاری اسلامی امروز و نشست اتحادیه عرب فردا، سه پیش نویس قطعنامه ای را صادر خواهد کرد که باید کاخ سفید آن را با دقت و توجه بخواند.

وی ادامه داد: رهبران فلسطین، تماس های خود را براساس تعهد سیاسی، قانونی و اخلاقی اش با همه کشورهای جهان ادامه می دهد و نسبت به خطرهای انتقال سفارت و پیامدهای آن هشدار می دهد.

وزیر امور خارجه فلسطین از همه طرف ها خواست تا به سرعت دخالت کنند و این تصمیم را خنثی کنند.

 

 

نظر شما