شناسهٔ خبر: 22844147 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سرپرست پژوهشکده مطالعات آموزش و پرورش خبر داد

اجرای ۱۸۰ پروژه پژوهشی برای آموزش و پرورش/ پشتیبانی پژوهشی از سند تحول بنیادین

سرپرست پژوهشکده مطالعات وزارت آموزش و پرورش از تجلیل از ۲۱ دانش آموز پژوهنده در روز ملی پژوهش خبر داد و گفت: برای سال جاری ۱۸۰ طرح پژوهشی برای آموزش و پرورش تعریف شده که در دست انجام هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا عصاره در نشستی خبری با بیان اینکه 20تا 26 آذر ماه به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است، اظهار کرد: شعار روز ملی پژوهش، "پژوهش فناوری، تحول بنیادین" است.

 وی افزود:21 آذرماه مراسمی برای تجلیل از پژوهشگران دانش آموزی با همکاری وزارت علوم در مدرسه نصلی نژاد تهران برگزار می شود که شعار این مراسم "پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه" است. 21 دانش آموز در این روز  تجلیل می شوند که در هر مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم هفت نفر هستند.

سرپرست پژوهشکده مطالعات وزارت آموزش و پرورش به اهمیت جایگاه پژوهشگران اشاره و بر ضرورت به وجود آمدن همدلی و تعامل میان صاحبنظران و کارشناسان این عرصه از سراسر کشور تاکید کرد و گفت: 9 معلم پژوهنده انتخاب شده اند که در روز ملی پژوهش تقدیر خواهند شد. همچنین 3 پژوهشگر برگزیده خواهیم داشت. 3 طرح و پژوهشنامه برگزیده و 2 پایان نامه و یک رساله دکتری برتر نیز تقدیر خواهند شد.

عصاره افزود: همچنین 3 دانشجو معلم پژوهنده از دانشگاه فرهنگیان و3 دانشجومعلم از دانشگاه شهید رجایی برگزیده شده اند. 3 ایده و نوآوری برتر نیز انتخاب شده اند که از آنها نیز در مراسم روز ملی پژوهش که 20 آذرماه در مدرسه دارالفنون تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای سال 96، اولویت های پژوهشی را با کمک معاونت های وزارتخانه در قالب تشکیل کمیته های تخصصی مشخص شد گفت:  180 پژوهش تعریف شد که 60 مورد توسط پژوهشگران داخلی ما، 60 مورد توسط پژوهشگران خارج از وزارتخانه و 60 پژوهش از طریق پایان نامه ها دنبال می شود. برای سفارشات بیرونی و پایان نامه ها با کمبود بودجه روبرو بودیم و اعتبارات لازم تا کنون به طور کامل تخصیص نیافته است.

سرپرست پژوهشکده مطالعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال کار بر روی آسیب های اجتماعی هستیم ، اظهار کرد: تولید پژوهش کار ماست، اما کاربست آن به وزارتخانه و مربوط می شود و حتی برخی از این پژوهش ها برای عملیاتی شدن نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی و  تامین اعتبار هستند و باید زیر ساخت های آن مهیا شوند.

عصاره درباره اقدامات انجام شده پیرامون تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین عنوان کرد: سند تحول چند زیرنظام دارد که راهکارهای اجرای آن آماده شده و برخی از آنها در حال اجراست.

سرپرست پژوهشکده مطالعات وزارت آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان کرد: رویکردهای پژوهشی خود را به سمت سند تحول برده ایم و از اجرای راهکارهای سند تحول پشتیبانی پژوهشی انجام می دهیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها: