شناسهٔ خبر: 22842417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با هدف ارتقای سطح امور پژوهشی صورت می گیرد؛

تجلیل از طلاب خواهر برگزیده جشنواره علامه حلی در استان چهارمحال و بختیاری

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مراسم اختتامیه جشنواره حلی امسال در روزهای آتی با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار می شود، گفت: در مجموع ۲۸ نفر از طلاب خواهر استان چهارمحال و بختیاری جزء برگزیدگان جشنواره علامه حلی امسال قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، طاهره اکبری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری کارکنان این مدیریت با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی در این استان تصریح کرد: جشنواره علامه حلی فرصت مناسبی برای رشد امور پژوهشی در حوزه های علمیه است.

وی با تأکید بر اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره در روزهای آتی با معرفی و تجلیل از برگزیدگان صورت می گیرد، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره با همکاری مدیریت حوزه علمیه برادران استان و به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

اکبری با اشاره به اینکه در مجموع 28 نفر از طلاب خواهر استان چهارمحال و بختیاری جزء برگزیدگان جشنواره علامه حلی امسال قرار گرفتند، اظهار کرد: از این تعداد 20 نفر برگزیده و 8 نفر حائز رتبه برتر شدند که این نشان از جایگاه امور پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران دارد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی امسال از لحاظ کیفیت آثار ارسالی از رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است، گفت: خوشبختانه از سالهای گذشته تا به امروز شاهد رشد و ارتقای مناسبی در سطح پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان هستیم و این رشد همچنان در حال طی کردن مسیر خود است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، سرمایه گذاری برای امور پژوهشی را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید امور پژوهشی به صورت ریشه ای و اساسی در بین طلاب فراگیر شود چراکه ارتباط مستقیمی با رشد و پویایی امور علمی آنها خواهد داشت.

این مقام مسؤول با بیان اینکه طلبه باید از بدو ورود به حوزه با تحقیق و امور پژوهشی انس بگیرد، تصریح کرد: طلبه ای که به دنبال کار پژوهشی و تحقیقاتی نباشد، طلبه نیست؛ رشد علمی و عملی طلاب با امور پژوهشی ارتباط دو سویه و مستقیم دارد.

وی تشکیل هسته های پژوهشی در مدارس علمیه خواهران را ضروری دانست و افزود: باید بسترسازی لازم در زمینه امور پژوهشی در مدارس علمیه صورت گیرد؛ طلاب باید در پایه های ابتدایی کار تحقیق را شروع و مراحل ابتدایی تحقیق و نوشتن را آغاز کنند.

اکبری توجه به امور پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران را جزء اولویتها بیان کرد و گفت: به لطف الهی در سالهای گذشته در عرصه امور پزوهشی رشد قابل قبولی د اشته ایم اما هنوز برای رسیدن به جایگاه واقعی نیازمند کار و تلاش بیشتری هستیم./9457/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما