شناسهٔ خبر: 22840352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(56)

اجرای عدالت و برابری انسان ها؛ مهمترین مولفه تمدن نوین اسلامی

تنا - استان آذربایجان غربی

امام جمعه سردشت گفت: اجرای عدالت و برابری انسان ها مهمترین مولفه های حاکم بر تمدن نوین اسلامی است.

صاحب‌خبر -
ماموستا ملاسلام امینی در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: تمدن نوین اسلامی استنباط عالمان دین از اسلام است لذا منطبق بر قوانین اسلام است.

وی تمدن غرب را بی خاصیت و افکار آنها را بدون اساس و ریشه علمی دانست و خاطرنشان کرد: در تمدن اسلامی سبک زندگی اسلامی مبتنی بر حق و عدل و رو به کمال است که می تواند دل ها را به خود جلب کند و در ایجاد وحدت نقش آفرین باشد.

امام جمعه سردشت با بیان اینکه وظیفه هر مسلمان شیعه و سنی است که در برابر دشمن وحدت خود را حفظ کند، عوامل تفرقه را از بین ببرد و از اختلاف با دیگر مسلمانان با هر فرقه ای و مذهبی پرهیز کند، افزود: با توجه به اینکه جامعه اسلامی هر روز رو به پیشرفت است و این طبیعی است که با هر پیشرفتی دشمنان آن ها نیز بیکار نمی نشینند و با ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت در بین مسلمین درصدد از بین بردن تمدن اسلامی هستند لذا صاحب نظران و علما باید با استفاده از آیات و روایات مختلف در مورد تمدن اسلامی و نقش وحدت مسلمین در تمدن سازی، نقشه های کثیف غرب و جامعه غربی و دشمنان این تمدن و این مرز و بوم را نقش بر آب کرده و از بین ببرند.

امینی تصریح کرد: بدون شک وحدت در برابر دشمن در بین فرق اسلامی از جمله شیعه و سنی باعث تمدن سازی شده و مشت محکی بر دهان دشمنان اسلام، تشیع و تسنن است.

امام جمعه سردشت خاطرنشان کرد: با تمدن سازی نوین اسلامی، جهان اسلام در بخش ابزاری و سخت افزاری به پیشرفت های مادی و معنوی دسترسی پیدا می کند.

نظر شما