شناسهٔ خبر: 22838125 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پشتیبانی ائتلاف متجاوز سعودی از علی عبدالله صالح

جنگنده‌های سعودی چندین استان یمن را بمباران کردند

خبرگزاری میزان- جنگنده‌های سعودی در میانه درگیری میان نیروهای انصارالله یمن و هواداران رئیس‌جمهور پیشین این کشور در پشتیبانی از علی عبدالله صالح چندین استان یمن را بمباران کردند.

صاحب‌خبر -

حمله جنگنده‌های سعودی به مواضع انصارالله یمنبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی شامگاه روز یکشنبه بار دیگر مناطق مسکونی یمن را بمباران کردند که در پی آن شماری کشته شدند.

در میانه برهم‌خوردن ائتلاف یگان‎های مردمی انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح، رئیس‌‎جمهور پیشین این کشور و درگیری‎های شدید میان دو طرف، علی عبدالله صالح روز شنبه طی سخنانی پایان ائتلاف با انصارالله یمن برای مقابله با نیروهای متجاوز خارجی اعلام کرد.

رئیس‌جمهور پیشین یمن در چرخشی آشکار اعلام کرد آماده است تا «صفحه جدیدی» را در رابطه با عربستان و دیگر کشورهای عربی آغاز کند.

ائتلاف سعودی نیز با استقبال از این چرخش راهبردی علی عبدالله صالح طی روزهای گذشته به صورت مداوم مواضع نیروهای انصارالله یمن را بمباران کرده‌ است.

سخنگوی انصار الله یمن در گفتگو با شبکه خبری «العالم» اعلام کرد: جنگنده‌های سعودی اکنون از شبه نظامیان خیانتکار پشتیبانی هوایی می‌کنند و هر مکانی که در داخل صنعا از وجود آنان پاک شده است را بمباران می‌کنند.

رسانه‌های محلی نیز به نقل از ساکنان محلی گزارش دادند که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز روز یک‌شنبه مناطق مسکونی در استان صعده را بمباران کردند که در پی آن 12 عضو یک خانواده کشته شدند.

همچنین بنا به گزارش رویترز جنگنده‌های سعودی شامگاه روز یکشنبه مواضع یگان‌های مردمی انصارالله یمن در شهر صنعا را بمباران کردند.

بنا به برخی گزارش‎ها جنگنده های متجاوز عربستان محل سازمان رادیو و تلویزیون را در منطقه الثوره در شمال صنعا پایتخت یمن بمباران کردند.

انتهای پیام/

نظر شما