شناسهٔ خبر: 22828261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درخواست فلسطین از شورای همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای برگزاری نشست اضطراری

خبرگزاری شبستان: وزارت امور خارجه فلسطین امروز خواستار برگزار نشست فوق العاده نمایندگان اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای بررسی مسئله قدس اشغالی و تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صفا، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین امروز(یکشنبه 12 آذر) از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تا در دو سطح نمایندگان دایمی، دو نشست را برای بررسی خطرهایی که قدس را احاطه کرده است، برگزار کنند.

براساس این بیانیه، نمایندگان اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بررسی کنند.

وزارت امور خارجه فلسطین امروز اعلام کرد: این درخواست طی تماس «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین با «احمد ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب و «یوسف العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین تماس با «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس عنوان شد.

این وزارتخانه اعلام کرد: المالکی به ابوالغیط و العثیمین و الزیانی اعلام کرده است که باید تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت واحد و ابدی رژیم صهیونیستی به طور خاص بحث و بررسی انجام گیرد.

المالکی تاکید کرد: اینگونه نشست های مهم است، زیرا برنامه های ضروری و واجبی در خصوص این اقدام غیرمسئولانه آمریکا اتخاذ می شود و درباره این برنامه بحث خواهد شد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز شنبه تماس های تلفنی را با سران کشورهای عربی و بین المللی به منظور جلوگیری از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انجام داده است.

 

 

نظر شما