شناسهٔ خبر: 22826345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

هفته وحدت به سرمایه ای ارزشمند برای کشور تبدیل شده است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: هفته وحدت از یادگارهای بسیار ارزشمند حضرت امام (ره) است که اکنون از دستآوردهای نظام جمهوری اسلامی محسوب شده و به سرمایه ای ارزشمند برای کشور تبدیل شده و می تواند خیلی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری روز یکشنبه به نفل از هوشنگ بازوند در همایش ائمه جمعه استان که به مناسبت میلاد نبی اکرم اسلام در شهر زلزله زده ازگله و با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اعلام کرد: این زلزله نشان داد میان مردم و مسئولان برای مقابله با تهدیدها یک وحدت و همدلی وجود دارد.
وی اظهار کرد: پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب نقطه آغاز این وحدت بود و در بازدیدی که ایشان از منطقه داشتند موجب تسکین آلام و قوت قلب حادثه دیدگان شد و یک نقطه عطف بود.
استاندار کرمانشاه افزود: رهبر معظم انقلاب در نشستی که با مسئولان داشتند تاکید کردند این تهدید را باید تبدیل به یک فرصت کنیم و برای عملی کردن این رهنمود باید همه تلاش کنیم.
بازوند گفت: مردم زلزله زده هشت سال تمام در دوران دفاع مقدس از مرزهای میهن دفاع کردند و این حضور گسترده مردم برای کمک به آسیب دیدگان، نوعی ادای دین به این جانفشانی ها بود.
وی اظهار کرد: رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور و دیگر اعضای دولت نیز با حضور در میان زلزله زدگان، مصوبات بسیار ارزشمند و اثرگذاری را برای حل مشکلات داشتند.
وی با بیانه اینکه سپاه و ارتش ظرفیت های بسیار ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: در این زلزله سپاه و ارتش با تمام توان به کمک زلزله زدگان شتافتند و نقشی محوری داشتند.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: پنج هزار میلیارد تومان به مناطق زلزله زده خسارت وارد شد که بسیار سنگین است.
بازوند افزود: همه زلزله ها دارای حواشی ناخوشایندی هستند ولی در این زلزله شاهد کمترین حاشیه در مقایسه با نمونه های قبلی بودیم که نشان از پختگی و شخصیت تحسین برانگیز این مردم مقاوم دارد که هشت سال جنگ را با سربلندی پشت سر گذاشته اند.
وی با اعلام اینکه به ازای هر دام سبک 600 هزارتومان و هر دام سنگین سه میلیون تومان خسارت پرداخت می شود، گفت: کمک های بلاعوض هیچ ارتباطی با کانکس ها ندارند و این کمک ها به همه آسیب دیدگان براساس مصوبه پرداخت می شود.
وی گفت: در مرحله امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان شاهد یک وحدت و همدلی گسترده میان ایرانیان بودیم. بیاییم این وحدت را در مرحله سازندگی و بازسازی نیز به کار بگیریم و این کار به نوعی تبدیل تهدید به فرصت محسوب می شود که مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 521 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما