شناسهٔ خبر: 22824586 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رئیس ستاد اقامه نماز جماعت کشور:

وجود تهاجم فرهنگی توجه به نماز برای نوجوانان را می طلبد

رئیس ستاد اقامه نماز جماعت کشور گفت: با توجه به افزایش تهاجم فرهنگی آموزش و پرورش باید به نماز بهای بیشتری دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا، محسن قرائتی در مراسم تجلیل از خادمین نماز حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دین باید جز متن و زندگی باشد، گفت: اکنون مسئله نماز در آموزش و پرورش بسیار پیچیده شده است و معمولا هزینه امام جماعت کمتر پرداخت یا دیر پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد کلاس درس به عنوان نمازخانه استفاده می شود، ادامه داد: اگر نماز جماعت ظهر و عصر را در محل کار به طور جماعت اقامه کردید هنر نیست و اگر فردی به هنگام نماز مغرب و عشا برای نماز جماعت از منزل بیرون آید، این کار اخلاص است. بر اساس آیات قرآن کریم مهم ترین وقت باید به نماز اختصاص داده شود و تمام کارها باید تابع نماز باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: اگر فردی دیپلم گرفت اما نمازخوان نشد؛ آموزش و پرورش در حقیقت کاری برای او نکرده است با توجه به افزایش تهاجم فرهنگی آموزش و پرورش باید به نماز بهای بیشتری دهیم چرا که دشمن بر روی نسل نو و جوان کشور ما سرمایه گذاری کرده است.

قرائتی تصریح کرد: در نماز باید به راه های نرفته توجه کنیم فکر نکنیم که وظیفه خود را به طور کامل انجام داده‌ایم بچه ها در مدارس باید نماز خواندن را فرا بگیرند چرا که درس هایی چون فیزیک و شیمی را هم در جایی خارج از مدرسه می توان آموخت.

نظر شما