شناسهٔ خبر: 22820721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور لرستان:

تفرقه بارزترین عامل است که اتحاد بین مسلمانان را از هم می‌پاشد

نمایندگی لرستان

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور لرستان در بیان عواملی که باعث از هم گسیختگی و ایجاد اتحاد بین مسلمانان به‌ویژه شیعه و سنی می‌شود، اظهار کرد: تفرقه بارزترین عامل است که اتحاد بین مسلمانان را از هم می‌پاشد و در مقابل عاملی که می‌تواند اتحاد و انسجام بین امت اسلامی را تقویت کند قرآن است، همچنین اعتقاد به مبانی و اصول دین اسلام نیز می‌تواند در تقویت وحدت بین جوامع اسلامی مؤثر باشد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی در گفت‎وگو با خبرنگارایسنا با اشاره به نام‌گذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت، گفت: هفته وحدت آغاز پیوند بین مسلمانان و مظهر تجلی حضور یکپارچه مسلمین در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان این‌که پیام هفته وحدت اعتقاد به اصل و مبانی دین مبین اسلام که منشور جاودانه آن قرآن است، اعلام شده است، افزود: منادی شعار وحدت وجود مقدس رسول اکرم(ص) است. همچنین، قرآن‌کریم با آیه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعاً و لاتفرقوا» مسلمانان را به تمسک به وحدت فرا می‌خواند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) با رسالت خود، جمعیت از هم‌گسیخته را جمع و با تقویت قوای اسلام به مقابله با شرک و کفر و بی‌عدالتی پرداخت و لذا پیام هفته وحدت انسجام بین مسلمین است که این وحدت منجر می‌شود به زنده کردن هویت اسلامی و حریت انسانی و همچنین هوشیاری در قبال مسائل پیچیده دشمنان و شیاطینی که از اسلام کینه به دل دارند.

این کارشناس مذهبی پیرامون عوامل ایجاد وحدت در بین مسلمانان به‌ویژه شیعه و سنی، گفت: عاملی که می‌تواند اتحاد و انسجام بین امت اسلامی را تقویت کند قرآن است، همچنین اعتقاد به مبانی و اصول دین اسلام نیز می‌تواند در تقویت وحدت بین جوامع اسلامی موثر باشد.

وی با اشاره به نقش وحدت در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اظهارکرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدیون وحدت بود اگر وحدت بین اقشار مختلف مردم و گروه‌های مبارز وجود نداشت پیروزی اتفاق نمی‌افتاد لذا ضرورت دارد از هرگونه تنش و مسائلی که بوی تفرقه می‌دهد جداً پرهیز شود.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: دشمن به‌دنبال این است که بین صفوف مسلمین شکاف و رخنه ایجاد کند و این سیستم یکپارچه را از هم‌گسسته کند که بهترین عامل برای خنثی کردن توطئه و هدف دشمن این است که وحدت بین شیعه مستحکم و تقویت شود.

حجت‌الاسلام موسوی پیرامون نام‌گذاری هفته وحدت، بیان کرد: ۱۲ ربیع‌الاول به قول اهل سنت سالروز ولادت پیامبراکرم(ص) بوده و از نظر شیعه نیز ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت پیامبر اکرم(ص) است لذا این فرصت ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول که به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده و فرصت مناسبی برای نزدیک کردن افکار شیعه و سنی به هم است.

وی در بیان عواملی که باعث از هم گسیختگی اتحاد بین مسلمانان به‌ویژه شیعه و سنی می‌شود، تصریح کرد: تفرقه بارزترین عاملی بوده که اتحاد بین مسلمانان را از هم می‌پاشد، نقشه دشمن این است که از طریق جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی با شبهاتی که برای شیعه و سنی ایجاد می‌کند بین آن‌ها اختلاف و تفرقه ایجاد کند و وحدت بین آن‌ها را گسسته کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور لرستان در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش وحدت در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اضافه ‌ کرد: ولایت مطلقه فقیه نماد زیبایی از وحدت و مصداق عینی و حقیقی وحدت و اتفاق‌نظر جامعه اسلامی است.

 موسوی گفت: بهترین راه جهت حفظ وحدت ملت ایران که با نثار خون شهدا به‌دست آمده این است که همه در زیر چتر ولایت و پیرو ولایت‌فقیه باشند.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما