شناسهٔ خبر: 22819352 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تولد حضرت رسول(ص)، یأس‌های بشر را به امید تبدیل کرد

گروه معارف: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ولادت حضرت رسول(ص) در حالی صورت گرفت که دنیا از آمدن رهبری که جهانیان را به سوی خیر راهنمایی کند و از فساد و ظلم و شکست اخلاقی نجات دهد، ناامید شده بود؛ با تولد حضرت رسول(ص) ناامیدی‌ها به امید و تاریکی‌ها به روشنایی تبدیل شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، امروز در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: رسول خدا(ص) در شهر مکه دیده به جهان گشودند؛ ولادت ایشان، ولادت نور، خیر و برکت بود. ولادت ایشان، در حالی صورت گرفت که دنیا از آمدن رهبری که جهانیان را به سوی خیر راهنمایی کند و از فساد و ظلم و شکست اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی نجات دهد، ناامید شده بود. با تولد حضرت رسول(ص) ناامیدی‌ها به امید و تاریکی‌ها به روشنایی تبدیل شد.
وی ادامه داد: در عصر جاهلیت، اخلاق و انسانیت سقوط کرده بود، جنگ و درگیری و ظلم به اوج خود رسیده بود؛ بشر از لحاظ اعتقادی آن‌قدر رکود کرده بود که بتِ بی‌جان را عبادت می‌کرد و آن‌قدر از خدا غافل شده بود که مرکز توحید، یعنی خانه کعبه را از بت پر کرده بود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: در چنین وضعیتی، الله تعالی یک رهبر بزرگ و استاد ماهری که شاگرد خودِ رب‌العالمین است، را مبعوث کرد؛ استادی که فرشتگان مقرب جلوی او زانوی تلمذ زدند و با ادب و احترام در بارگاه او نشستند.
وی افزود: پیامبر اسلام(ص) برای بشریت تشنه حقیقت، کتابی همچون قرآن و فرهنگی همچون اسلام به ارمغان آوردند؛ اسلام همه اختلافات و دشمنی‌های دیرینه را به دوستی مبدل کرد، به زنان حق و حقوق بخشید و به بردگان، آزادی و کرامت داد.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: اسلام به زنان که حق تصمیم‌گیری بر سرنوشت خود را نداشتند و به عنوان مال به ارث برده می‌شدند، جایگاه داد؛ برای آن‌ها حرمت و حریت قائل شد و آن‌ها را در تعیین سرنوشت‌شان دخیل کرد.
وی افزود: اسلام تاکید کرده است که هیچ‌کسی حق ندارد داماد بگیرد مگر با دختران مشورت کند و زنان مطلقه و بیوه باید خودشان در تعیین سرنوشت‌شان صراحتا دخالت کنند و کسی حق ندارد بدون رضایت‌شان، آن‌ها را به ازدواج مردی دیگر درآورد.
رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت زاهدان بیان کرد: پیامبر(ص) به انسان‌ها درس اخلاق، عدالت و انسانیت داد؛ ایشان خواست تا بشر جایگاه واقعی خود را داشته باشد و خدا را آن‌طور که جایگاه اوست، بشناسد.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: خداوند می‌فرماید «لَقَدْ کانَ لَکمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کانَ یرْجُواْ اللَّهَ وَ الْیوْمَ الْآخِرَ وَذَکرَ اللَّهَ کثِیراً» (سوره احزاب، آیه 21) ایشان، بهترین نمونه و سرمایه‌ و افتخار بزرگی برای بشریت است و باید همچون یک اسوه حسنه، الگوی بشر قرار گیرد.

نظر شما