شناسهٔ خبر: 22818482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین خبر داد:

استقرار 14واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین از استقرار و فعالیت 14واحد تولیدی دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "حمیدرضا خانپور" مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه استان بمناسبت هفته پژوهش و فناوری با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر 26واحد صنعتی و تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده که از از این تعداد 14واحد به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده و مابقی در مرحله ثبت نهایی می باشند.

وی در ادامه یادآور شد: شرکتهای دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی می توانند از امکان پرداخت یک سوم بخش نقدی بمیزان ده درصد و یا ده درصد بخشودگی نرخ حقوق انتفاع برخوردار شوند و همچنین امکان تقسیط بخش غیر نقدی آنها تا ماه فراهم گردیده است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین با اشاره به مشوقها و برنامه های حمایتی برای شرکتهای دانش بنیان گفت: دریافت تسهیلات و  معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان  جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور ، حمایت از صادرات محصولات شرکتهای دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی به صورت رایگان و .. از جمله برنامه های حمایتی از این شرکتها می باشد.

خانپور تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری واحدهای تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرکها و  نواحی صنعتی استان  دو هزار میلیارد ریال است که زمینه اشتغال  دو هزار نفر را فراهم نموده است.

وی یادآور شد: این واحدهای تولیدی در زمینه محصولات تولیدی مواد دارویی، مواد شیمیای و رزینی، سیل و یاتاقان، مقره سیلیکونی، تجهیزات آزمایشگاهی، نساجی و پوشاک، فرآورده های دارویی و آرایشی و بهداشتی، قطعات یدکی خودرو، فیلترهای صنعتی، فرآورده ها و بسته بندی کشمش و خرما، انواع لامپ و روشنایی، تولید فرو مولبیدن و نمکهای رنیوم فعالیت دارند.

در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان از دو واحد صنعتی نفیس نخ تولیدی کننده انواع نخ های پلی استر و پارسا پلیمر شریف تولید کننده مواد پلیمری پیشرفته و کامپوزیت های پلیمری مستقردر شهرکهای صنعتی قزوین تجلیل شد.

 

نظر شما