شناسهٔ خبر: 22813269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دفاع مصر: به همکاری راهبردی با آمریکا افتخار می کنیم

الجزیره-ایرنا- «صدقی صبحی » وزیر دفاع مصر امروز شنبه طی دیدار با «جیمر ماتیس » وزیر دفاع آمریکا در قاهره گفت: ما به شراکت با آمریکا و همکاری راهبردی میان نیروهای مسلح دو کشور افتخار می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری «البلد » مصر، صدقی صبحی در این دیدار که در پایگاه هوایی شرق قاهره صورت گرفت، تقویت همکاری های نظامی دو کشور برای نابود کردن تروریسم و تندروی را مهم دانست و گفت: این پدیده شوم تهدیدی برای منطقه و جهان است.
از سوی دیگر وزیر دفاع آمریکا نیز روابط نظامی دو کشور را ریشه دار و عمیق دانست و گفت دو کشور چندین دهه است که در زمینه های مختلف ،هماهنگی و همکاری دارند .
ماتیس افزود: واشنگتن از قاهره و نیروهای مسلح آن ضد تروریسم حمایت می کند و به تقویت همکاری با آن برای تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه علاقه مند است.
در این دیدار «محمد فرید » رئیس ستاد جنگ نیروهای مسلح مصر، شماری از فرماندهان نظامی مصری و کاردار آمریکا در قاهره حضور داشتند.
بحث و گفت و گو در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی ،هماهنگی دو کشور برای مبارزه با تروریسم، تقویت صلح و امنیت در منطقه و همچنین همکاری های نظامی دو کشور از جمله دیگر محورهای گفت و گوی این دو مقام مصری و آمریکایی اعلام شده است.
وزیر دفاع آمریکا همچنین در این سفر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار و در خصوص تحولات منطقه ای، مقابله با تروریسم و تندروی و اهمیت دست یابی به راه حلی سیاسی برای بحران های موجود در کشورهای منطقه بحث و گفت و گو کرد.
وزیر دفاع آمریکا امروز وارد قاهره شد. وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرده بود جیمز ماتیس در سفر منطقه ای خود ، با مقام های چهار کشور مصر، اردن ،پاکستان وکویت دیدار و گفت و گو می کند.
خاورم **2041*شبس*1488 * خبرنگار: سید شاهپور حسینی* انتشاردهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما