شناسهٔ خبر: 22807306 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نوطئه آمریکا درباره بیت المقدس

گروه های فلسطینی با هشدار درباره اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس اشغالی ، آن را تصمیمی بسیار خطرناک خواندند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صائب عریقات از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین هم گفت: به رسمت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا بازی با آتش است.
صائب عریقات،  دبیر اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در این باره گفت: «قدس یک مسئله فلسطینی نیست بلکه یک مسئله عربی،اسلامی و مسیحی است. آمریکایی ها می گویند ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود وعده هایی داده است. ما به مشکلات داخلی ترامپ ارتباطی نداریم ولی باید آمریکایی ها بدانند که قدس موضوع بزرگی بوده و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، به معنای بازی با آتش است. فلسطین بدون پایتختی قدس شرقی ، بی معناست. »
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد رئیس‌ جمهور این کشور بزودی قدس اشغالی را پایتخت رژیم‌ صهیونیستی اعلام می‌کند. به گفته این مقام آمریکایی دونالد ترامپ احتمالا در سخنرانی روز چهارشنبه خود این موضوع را اعلام می‌ کند اما انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را که از وعده‌های انتخاباتی‌اش بود فعلا به تعویق می‌ اندازد.
مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه در قطعنامه‌ای ، اعلام کرد شهر قدس تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی قرار ندارد و هر گونه اقدام این رژیم برای تحمیل قوانین خود بر بیت‌المقدس غیرقانونی و باطل است.

نظر شما