شناسهٔ خبر: 22806944 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«علی عبدالله صالح» خواستار توقف درگیری‎ها در صنعا شد/ با همسایگان گفت‌وگو می‌کنیم

رئیس‌جمهور پیشین یمن خواستار توقف درگیری‎ها در همه محورها شد و تاکید کرد که بحران کنونی فقط از طریق گفت‎و‎گو بین خود یمنی‎ها حل می‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن، نیروهای انصارالله و شبه نظامیان طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن را غیر قانونی خواند و «اقدامات انصارالله را بخشی از دلایل حملات دشمن به یمن» برشمرد.

صالح افزود: کمیته‎ها و جریان‎های سیاسی و قبیله‎ای برای حل مشکلات دخالت کردند، اما نیروهای انصارالله به نقض آتش‎بس ادامه دادند.

به گزارش المیادین، وی گفت: متعهد می شویم که پس از توقف درگیری‏ها در همه محورهای یمن با همسایگان خود گفت‎و‎گو کنیم.

وی ضمن درخواست آتش بس در همه محورهای یمن افزود: بحران یمن تنها با گفت‎وگو بین یمنی‎ها حل می شود.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن همچنین خواستار سرپیچی نیروهای یمنی از دستورات فرماندهان انصارالله شد و اعلام کرد که از فقط از دستورات فرماندهان کنگره مردمی یمن پیروی کنند.

علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن در ادامه اظهارات امروز خود نیروهای انصارالله را به حمله به مساجد و منازل مسکونی در صنعاء متهم کرد.

این در حالی است که سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن اعلام کرد که مسجد الصالح یا مقرهای حزب کنگره مردمی یمن، تحت کنترل نیروهای امنیتی یا انصارالله قرار ندارد. کلیه مقرهای حزب «کنگره مردمی» یمن و نیز منازل رهبران این حزب در صنعاء در امنیت قرار دارند.

از سوی دیگر، ائتلاف سعودی با سوء استفاده از فضای تنش ایجاد شده بین انصارالله و طرفداران علی عبدالله صالح اعلام کرد که «ما مطمین هستیم که رهبران و طرفداران حزب کنگره مردمی یمن به ریاست علی عبدالله صالح خواستار بازگشت به محیط عربی هستند.»

انتهای پیام/ح

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما