شناسهٔ خبر: 22798235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیانیه هفتمین اجلاس قلب آسیا با عنوان کمک به حل مشکلات افغانستان صادر شد

باکو – ایرنا – بیانیه هفتمین اجلاس قلب آسیا با عنوان کمک به حل مشکلات امنیتی و اقتصادی افغانستان عصر جمعه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان صادر شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارایرنا ، در این بیانیه بر مبارزه با تروریسم ، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته ، حل مشکلات آوارگان جنگی ، تقویت نقش مجامع بین المللی در افغانستان ، یافتن راهکارهای توسعه همکاری های منطقه ای و تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید شده است.
عادله راز معاون وزیر امور خارجه افغانستان پس از قرائت بیانیه گفت: این بیانیه یک سند مهم برای رفع چالش ها و تهدیدهای موجود درمنطقه است.
اراز عظیم اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به بیانیه هفتیمن اجلاس قلب آسیا - کمک به حل مشکلات امنیتی و اقتصادی افغانستان- بر ضرورت انجام اقدامات عملی برای اجرای مفاد این سند تاکید کرد.
در پایا ن این اجلاس اعلام شد ، که هشتیمن اجلاس قلب آسیا - کمک به حل مشکلات امنیتی و اقتصادی افغانستان - سال آینده در ترکیه برگزار خواهد شد .
هفتمین اجلاس قلب آسیا با عنوان کمک به حل مشکلات امنیتی و اقتصادی افغانستان امروز جمعه به میزبانی جمهوری آذربایجان و با حضور 250 نماینده از 40 کشور و نهاد بین المللی شامل رئیس جمهوری آذربایجان و رئیس جمهوری افغانستان، وزیران خارجه پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه، پاکستان و افغانستان در باکو برگزار شد.
شبد** 337*9122* 1579* خبرنگار: مرضیه فاتحی*انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*

نظر شما