شناسهٔ خبر: 22793358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار ظریف با وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و پاکستان

باکو - ایرنا - محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز بطور جداگانه با وزیران خارجه دو کشور جمهوری آذربایجان و پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ظریف که برای شرکت در هفتمین اجلاس قلب آسیا با محوریت کمک به حل مشکلات افغانستان به باکو سفر کرده است ، در محل برگزاری این اجلاس با المار محمد یار اف همتای آذری و خواجه محمد آصف همتای پاکستانی خود دیدار کرد.
این دیدار ها بدون حضور خبرنگاران برگزار شد .
وزیر امورخارجه کشورمان همچنین امروز با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان نیز دیدار کرد.
ظریف پس از این دیدار در پاسخ به خبرنگار ایرنا در مورد مسائل مطرح شده در این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: ایران روابط خوبی با جمهوری آذربایجان دارد، امروز گفت و گوی بسیار خوبی با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان داشتم.
وی ادامه داد: در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان در زمینه همکاری در دریای خزر، حوزه انرژی و همکاری سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان و همکاری سه جانبه با ترکیه و در مورد گسترش حوزه ترانزیت تبادل نظر شد.
وی تاکید کرد: آذربایجان یک همسایه خوب برای جمهوری اسلامی ایران است و ما روابط گسترده خود در حوزه های انرژی و ترانزیت را با جدیت ادامه خواهیم داد.
وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان این دیدارها ، باکو را به قصد تهران ترک کرد.
هفتمین اجلاس قلب آسیا با حضور250 نماینده از 40 کشور و سازمان بین المللی امروز در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود .
رئیسان جمهوری آذربایجان و افغانستان و وزیران امورخارجه ایران، پاکستان، هند، ترکیه و افغانستان، همچنین معاونان وزیران امورخارجه قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، نماینده ویژه چین و روسیه در امور افغانستان، مقامات ارشد عربستان، امارات متحده عربی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور آسیا مرکزی از شرکت کنندگان این اجلاس هستند.
در این اجلاس همچنین نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور افغانستان، نماینده وزارت امورخارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی و هیات بلند پایه وزارت امورخارجه ژاپن، اسپانیا، نروژ، ایتالیا، کانادا، فرانسه، فنلاند، لهستان، مصر و سوئد نیز حضور دارند.
آساق ** 1579*شبس*1488 * مرضیه فاتحی* انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما