شناسهٔ خبر: 22789593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا؛

دبیرکل سرایا الخراسانی عراق: نامه سردار سلیمانی تصویری واقعی از شکست داعش ارائه کرد

بغداد – ایرنا – دبیر کل گروه مقاومت اسلامی 'سرایا الخراسانی' از گروه های زیر مجموعه تشکیلات بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق گفت که نامه سردار حاج قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصویری واقعی از شکست داعش و طرح های استکباری در منطقه ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

'علی الیاسری' روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود که نامه سردار سلیمانی افق جدید منطقه مبتنی بر انسان سازی و سازندگی و عمران مناطق و تقویت گروه های مقاومت اسلامی از طریق پیوستگی بین سه کشور لبنان، سوریه و عراق را ترسیم کرد.
وی تاکید کرد که داعش برای همیشه پایان یافته است و دیگر در بین مردم عراق جایگاهی ندارد اما نباید فراموش کرد آنچه که خطر داعش را زودهنگام درک کرد، هوش و ذکاوت سردار حاج قاسم سلیمانی بود، سرداری که همواره پشتیبان و حامی مستضعفان و مجاهدان راه حق در منطقه بوده است.
وی یاد آور شد که حاج قاسم سلیمانی با هوشیاری توانست آینده تحولات را در سایه ظهور یکباره داعش در منطقه بخواند بر همین اساس او با اشراف بر روند نبردها، می دانست که این پیروزی در نهایت به نفع مقاومت اسلامی در منطقه است.
علی الیاسری تاکید کرد که گروه های مقاومت اسلامی در منطقه با وحدتی که بین آنها شکل گرفت، پیروز میدان شدند و با ادامه این وحدت، نسل های جدیدی برای مقابله با تروریسم ایجاد خواهند کرد.
دبیرکل سرایا الخراسانی گفت که طرح استکبار برای عراق، جدا کردن این کشور از فضای جریان های مقاومتی است و بنا بود که هرکس با جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد، مجرم شناخته شود و آنچه امروز برای جنبش النجباء (گروه مقاومت اسلامی وابسته به الحشد الشعبی) یا دیگر گروه ها و جریان های مرتبط با مقاومت اسلامی اتفاق می افتد در همین راستا است.
الیاسری با اشاره به گنجاندن نام جنبش النجباء در فهرست تروریستی وزارت خارجه آمریکا افزود که هدف از این تعرض به النجباء، سنجش مواضع گروه های مقاومت اسلامی نسبت به همدیگر بود آنها در وهله نخست النجباء را انتخاب کردند تا در مراحل بعدی دیگر گروه های مقاومت اسلامی از جمله عصائب اهل الحق، حزب الله، سرایا الخراسانی و بدر و در نهایت همه گروه های مقاومت اسلامی را هدف بگیرند.
وی خاطر نشان ساخت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکایی ها نقش و جایگاه ملت عراق را نادیده گرفته اند.
به گفته وی، این ملت نمی پذیرد به مبارزان و آزادکنندگان خاکش اهانت شود و آمریکایی ها باید از خیزش این ملت همانند ملت ایران بترسند .
وی ادامه دارد که ملت ایران (در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی) یکباره به پا خاست و خواستار بسته شدن سفارتخانه آمریکا در ایران شد و به حضور آمریکا در ایران برای همیشه پایان بخشید.
دبیر کل سرایا الخرسانی گفت که باید آمریکایی ها از چنین روزی بترسند که همه ملت عراق از استان های مختلف به خیابان ها بریزند و خواستار بسته شدن سفارتخانه آمریکا در بغداد شوند و بی شک آن روز، واشنگتن سیلی محکمی از عراق خواهد خورد.
وی تاکید کرد که آمریکا بهتر است از صبر و شکیبایی گروه های مقاومت اسلامی در عراق نسبت به تصمیماتی که می گیرد، بر حذر باشد.
علی الیاسری گفت که گرچه مقاومت اسلامی در میدان جنگ پیروز شده است اما استکبار جهانی همچنان برای تضعیف و تجزیه کشورها و جذب مزدوران و شکست خوردگان و تقویت عناصری که تحت سلطه آنها هستند، برنامه ریزی می کند.
به گفته وی، همه این افراد در نهایت مرتبط با مزدوران استکبار جهانی امثال عربستان سعودی و دیگر کشورها هستند که همواره از تروریسم حمایت کرده و عامل کشتار و ویرانی در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه هستند.
علی الیاسری افزود که طرح صهیو آمریکایی – خلیجی یک طرح بزرگ و گسترده است که کل منطقه را هدف قرار داده و هدفش تنها یک کشور یا مکان به خصوص یا یک گروه مقاومت اسلامی نیست.
وی تاکید کرد که گروه های مقاومت اسلامی که از ولایتمداری نشات گرفته اند در سایه مدیریت حکیمانه جنگ، در همه صحنه های نبرد چه میدان جنگ نرم و چه نظامی در عراق، سوریه و لبنان سربلند و پیروز خارج شده اند.
دبیر کل سرایا الخراسانی گفت که حضور میدانی سردار سلیمانی در صحنه ها و فهم و درک بالای ملت های منطقه که به این باور رسیده اند که نه آمریکا و نه دیگر قدرت های منطقه ای متحدان آمریکا، جایگاهی در منطقه ندارند باعث شده است که استکبار جهانی به دنبال اینگونه گزینه های جدید برود.
به گفته وی، بعد از شکست داعش برنامه جدید استکبار جهانی ایجاد نوعی اختلافات طبقاتی در منطقه است و طرح خصوصی سازی در عراق و دیگر طرح های مشابه، هدف آن ایجاد این نظام طبقاتی در جامعه است تا بتوانند از این طریق، ثروتمندان را با نهادهای سرمایه داری مرتبط کرده و از آنها برده و متحد خود بسازند و در مقابل مردمان فقیر و ساده را بر حسب خواست های آمریکا، مدیریت کنند.
وی نسبت به تلاش های آمریکا و عوامل آن برای سلطه بر اوضاع سیاسی عراق هشدار داد و گفت که یکی از برنامه های استکبار جهانی، سلطه بر نظام سیاسی حاکم بر عراق است و طرحی مطرح شده که در ظاهر به نفع مقاومت اسلامی و مردم عراق است اما در باطن به نفع آمریکا و عوامل مزدورش است.
به گفته وی، آمریکایی ها به اشکال مختلف در صدد توسعه حضور خود در منطقه هستند و می کوشند اذهان عمومی را از پیروزی هایی که در موصل و جاهای دیگر تحقق یافته دور کنند و آن را به نام خود رقم بزنند در حالی که واقعیت آن است که آمریکا هیچ حضور فیزیکی در نبردها نداشته است.
علی الیاسری افزود که آمریکا همواره می کوشد که پیروزی نهایی را به نام خود رقم بزند و اینکه آنها طراح و پشتیبان و کمک کننده اصلی در این پیروزی بوده اند در حالی که واقعیت آن است که این پیروزی نتیجه نقشه های سردار سلیمانی و مجاهدانی همانند ابومهدی المهندس و هادی العامری و فرماندهان گروه های مقاومت اسلامی بوده که هیچ گونه ارتباطی با آمریکایی ها یا آنها که در کنار آمریکایی ها ایستادند، نداشته اند.
وی تاکید کرد که مردم موصل و الانبار و دیگر مناطق عراق که در معرض حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفتند، به حقیقت این امر کاملا پی برده اند و هرگز فریب این نیرنگ ها را نخواهند خورد و اجازه بازگشت مجدد جنایتکاران به سرزمینشان را نمی دهند.
خاورم **353*380*شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما