شناسهٔ خبر: 22763892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایتالیا پرتاب موشک از سوی کره شمالی را به شدت محکوم کرد

رم - ایرنا - 'انجلینو الفانو' وزیر امور خارجه ایتالیا روز چهار شنبه با صدور بیانیه ای ، پرتاب موشک از سوی کره شمالی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزیر امورخارجه ایتالیا امروز در این بیانیه ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی روز گذشته ( سه شنبه ) کره شمالی اعلام کرد: این (آزمایش موشکی کره شمالی) برای چندمین بار ،نقض آشکار قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل و یک تهدید جدی برای ثبات منطقه و صلح و امنیت بین المللی است.
وی افزود: ازسرگیری آزمایش های موشکی پیونگ یانگ و توسعه بی وقفه فناوری های موشکی، هسته ای و نظامی، مایه نگرانی شدید است.
وزیر امور خخارجه ادامه داد: این اقدام پیونگ یانگ تاییدی بر اعتبار تصمیم ایتالیا مبنی بر قطع روند روابط دیپلماتیک با کره شمالی است.
وی گفت: بعد از ظهر امروز به وقت نیویورک، شورای امنیت ملل متحد تحت ریاست دوره ای ایتالیا برای بحث درباره آخرین تحولات در این زمینه گرد هم می آید. در این نشست ایتالیا هم به عنوان یک کشور، برای تایید محکومیت پرتاب موشک بالیستیکی کره شمالی و لزوم واکنش قاطع و متحد جامعه بین المللی و به عنوان رئیس کمیته تحریم برای انجام جلسه دوره ای در خصوص اجرای قطعنامه های شورای امنیت، مداخله می کند.
وی تاکید کرد: کره شمالی باید هرچه سریعتر توسعه برنامه موشکی و هسته ای خود را متوقف کند و از خودانزوایی مخرب و چالش با جامعه بین المللی دست بردارد. ایتالیا به نقش خود برای واکنشی قاطع و متحد در زمینه اروپایی وبین المللی ادامه می دهد.
اروپام**461 *شبس*1488 * انتشار : بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما