شناسهٔ خبر: 22760873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شیخ همام حمودی:

رژیم بحرین مسئول به خطر افتادن جان شیخ «عیسی قاسم» است/جامعه بین‌الملل دخالت کند

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق رژیم آل خلیفه را مسئول به خطر افتادن جان شیخ «عیسی قاسم» دانست و خواستار مداخله فوری جامعه بین‌الملل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، رژیم بحرین را مسئول به خطر افتادن جان آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» دانست و از جامعه بین‌الملل خواست برای نجات جان وی فورا واد عمل شود.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «السومریة نیوز» منتشر شد، اعلام کرد: ما درباره به خطر افتادن جان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم هشدار می‌دهیم و رژیم بحرین را مسئول وخیم شدن حال جسمی ایشان می‌دانیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از جامعه بین الملل و مؤسسات حقوق بشرجهانی خواست هرچه زودتر وارد عمل شوند و از سکوت جامعه بین الملل در برابر نقض گسترده حقوق بشر در بحرین و نقض حقوق شیخ عیسی قاسم و حبس خانگی ایشان ابراز تعجب کرد.

شیخ حمودی همچنین خواستار انتقال فوری شیخ عیسی قاسم به بیمارستان شد تا جان و سلامتی ایشان حفظ شود و امکان مراقبت کامل از ایشان فراهم شود و از سوی دیگر تاکید کرد باید با آیت الله قاسم بر اساس معاهدات و قوانین حقوق بشر بین المللی رفتار شود.

در پایان این بیانیه آمده‌است: بی‌توجهی رژیم بحرین به سلامتی شیخ عیسی قاسم می‌تواند امنیت اجتماعی بحرین را برهم بزند و این اتفاقی است که هیچ کس آن را نمی‌خواهد.

انتهای پیام/غ

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

نظر شما