شناسهٔ خبر: 22759861 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فلسفه غیبت امام زمان(عج) برای نسل جوان تبیین شود

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر تبیین فلسفه غیبت امام زمان(عج) در جامعه بویژه نسل جوان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد 7 آذرماه در دیدار با جمعی از عوامل برنامه‌های نهم ربیع یزد با اشاره به اهمیت تبیین فلسفه غیبت امام زمان(عج) برای جوانان، اظهار کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی ایران، آشنایی هرچه بیشتر جوانان با مبانی و فلسفه مهدویت و غیبت است.
وی با تاکید بر جلوگیری از ترویج خرافات مهدوی در جامعه افزود: باید توجه داشته باشیم که در برنامه‌ریزی‌هایمان کاری نکنیم که از آن برداشت اشتباه شود و خدای ناکرده تبدیل به یک انحراف رفتاری در ارتباط با مراسم‌های مرتبط با مهدویت شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تمام فعالیت‌های ما باید به گونه‌ای باشد که یاد و نام امام زمان(عج) در جامعه ما پررنگ شود و علاوه بر اینکه جلوی خرافات گرفته می‌شود، زمینه آشنایی هرچه بیشتر جامعه با آن حضرت فراهم شود.
ناصری یزدی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ارتباط با ترویج مبانی مهدویت در جامعه گفت: متاسفانه در حال حاضر از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود.
امام جمعه یزد بر اهمیت شناخت بایدها و نبایدهای فعالیت در فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد:  نمی‌توان در فضای مجازی مطالب زیاد و یا متن یک کتاب را منتشر کرد چرا که تاثیر لازم را در بین افراد ندارد ولی اگر مطالب و محتواهای کوتاه در ارتباط با مهدویت با ویرایشی زیبا تدوین شود، تاثیرگذاری بسیار بالایی را شاهد هستیم.
وی به روایت « من مات و لم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهلية» اشاره کرد و تصریح کرد: بهترین روایتی که می‌توان با آن فلسفه مهدویت در بین تمام مسلمانان تبیین کرد همین روایت است و ضرورت دارد نسبت به تدوین برنامه‌هایی برای بهره‌گیری از این ظرفیت انجام شود.
منبع: دفتر امام جمعه یزد

نظر شما